Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
Uudistu ja tehosta tai jämähdä
Lehden kustantaja Jarkko Hakola kertoo muun muassa digitalisaatiosta ja tuotannon tehostamisesta.
AJANKOHTAISTA
Toukokuun uutisanti
Mitä tapahtui toukokuussa 2017? Punamusta osti Juveneksen, Gt:lle uusi liittojohtaja ja positiivista virettä painoalalla.
ILKAN KESÄEVANKELIUMI
Minne katosi kehitysjohtaja?
Ilkka Mattila ihmettelee kehitysjohtajien puutetta graafisella alalla. Hän löytää myös syyt ja ratkaisut siihen.
CASE 1: DIGITALISAATIO
Ohituskaista
Digitalisaatio tarjoaa kilpailijoille ohituskaistan. Miten perinteinen yritys voi selvitä kilpailussa?
CASE 2: HACK THE PACK
Prototyyppi 72 tunnissa
Stora Enso järjesti “Hack the Pack” -innovaatiokilpailun yhdessä Industryhackin kanssa.
CASE 3: WHITE LABEL -VERKKOKAUPPA
Paikallista kasvua
White label -verkkokaupat tarjoavat uuden liiketoimintamallin pienille painoille. Print&Media tutustui tanskalaisen LaserTrykin palveluun.
CASE 4: 3D-TULOSTUS
3d ja suuret odotukset
HP aikoo mullistaa valmistavan teollisuuden vokseli kerrallaan.
CASE 5: PREMIER PARTNER FORUM
Data on uusi öljy
Xeroxin kumppaniverkosto kokoontui Barcelonaan 9.–10. toukokuuta luotaamaan graafisen teollisuuden ja viestinnän tulevaisuutta.
CASE 6: PAINAMISEN KANNATTAVUUS
Toimi fiksummin
Mitä kannattavat painotalot tekevät toisin kuin muut? Esille nousee neljä tekijää.
CASE 7: SAMPSA LILJA
Ulos luolasta
Haastattelussa Granon tuotantojohtajuudesta luopunut Sampsa Lilja. Hän näkee paljon kehitettävää painoalan automaatiossa.
CASE 8: SULAPAC
Biohajoavia luksuspakkauksia
Suomalainen Sulapac on kehittänyt täysin biohajoavan ja vedenkestävän luksuspakkausmateriaalin ja tähtää voimakkaaseen kasvuun globaaleille pakkausmarkkinoille.
CASE 9: AUGMENTED PRINT
Rikastettua printtiä
Lisätyn todellisuuden sovellukset kiinnostavat markkinoijia yhä enemmän. Printti ja pakkaukset voivat toimia välineinä, joiden avulla kuluttajille tarjotaan laajasti hauskoja ja mielenkiintoisia kokemuksia.
CASE 10: WEB-TO-PRINT
Älä investoi verkkokauppaan!
Eikö kauppa käy? Harkitsetko kenties verkkokaupan pystyttämistä? Se ei kuitenkaan ole ratkaisusi, jos et samalla muuta toiminnassasi jotain. Muista kysyä myös asiakkailta, mitä he toivovat.
MESSURAPORTTI FESPA 2017
Fespa pysyy Saksassa
LED UV, tekstiilitulostus, automaatio ja nopeus olivat teemoja tämän vuoden Fespa-messuilla, jotka järjestettiin jälleen Saksassa – aivan kuten kahtena seuraavanakin vuonna.