Print&Media Kesäextra 2016

Ilmestynyt 16.6.2016
Kesäextra-erikoisnumeron kannessa nähdään Kasper Strömmanin piirtämä hulvaton sarjakuva. Lehti koostuu kahdeksasta mielenkiintoisesta case-tarinasta. Mukana on myös Drupa 2016 -messujen kuvaraportti. Numero painettiin kokonaan digitaalisella painokoneella. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Sähköä ilmassa

Lehden kustantaja Jarkko Hakola kertoo erikoislaatuisen Kesäextra-numeron sisällöstä ja tuotantotavasta.

CASE 1: KIRJA

Kirjan tulevaisuus

Painettu kirja uudistuu, mutta säilyttää asemansa ainakin seuraavat 500 vuotta.

ILKAN EVANKELIUMI

Näin roolitat myynti, osa 4

Lisäarvomyyjä on kolmesta myyjäroolista printtialalla harvimmin tavattu. Ilkka Mattila kertoo lisäarvomyyjän toimintatavoista.

CASE 2: PRINTTITROKARIT

Hyh hys!

Trokari, välistävetäjä ja syöpäläinen. Siinä muutamia print management -toimijoille kuultuja nimityksiä.

CASE 3: REKOLAN PANIMO

Etiketti kuin graffiti

Rekolan Panimossa suhisee ja kuohuu, kun olutta pannaan sydämellä ja intohimolla Fiskarsissa.

CASE 4: RIO 2016

Printin juhlaa Riossa

Olympialaiset ovat myös printin juhlaa. Kisaturisteille painetaan miljoonia pääsylippuja ja suunnitellaan erilaisia oheistuotteita.

CASE 5: KANSAINVÄLISTYMINEN

Maailmalle mars

Ulkomaille voi mennä muutenkin kuin lomalle. Selvitimme kuinka yritys voi kansainvälistyä.

CASE 6: MIKEBON

Tekstiilejä ja rallia

Helsinkiläinen Mikebon dominoi lahja- ja matkamuistomarkkinoita. Kaikki lähti ralliharrastuksesta.

CASE 7: FLYERALARM

Painava ohjelmistotalo

Saksalainen Flyeralarm on yksi Euroopan suurimmista online-painoista. Vierailimme Flyeralarmin Berliinin konttorilla.

CASE 8: POESIA

Runous on elämäntapa

Osuuskunta Poesia kustantaa runokirjoja ja etsii tapoja elää marginaalissa.

MESSURAPORTTI DRUPA 2016

Drupassa oli hubaa

Print&Median messuraportissa on jopa 50 kuvaa. Kaksi messuteemaa nousivat yli muiden. Pakkaustuotanto digitalisoituu hurjaa vauhtia ja valmistajien väliset kumppanuudet lisääntyvät.