Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Print&Media 1/2023

Ilmestynyt 13.3.2023
Vuoden 2023 debyyttinumero. Mukana asiaa mm. tapahtuma- ja elintarviketeollisuuden markkinanäkymistä, myyntiautomaatiosta ja brändäämisestä. Lisäksi kattavan Painobarometri-tutkimuksen tulokset. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Kärkipaikka painoalalle!

Uskotko, että lisäeuro kotimaiseen painotuotantoon on kaikkein tehokkain tapa lisätä työllisten määrää Suomessa? Näin väittää Elias Erämaja viimeisessä pääkirjoituksessaan.

AJANKOHTAISTA

Alkuvuoden 2023 uutiskatsaus

Digipainaminen lisääntyy pakkausalalla, Pantonen muutokset puhuttavat ja muut tuoreimmat uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI

Tappaako tekoäly kolumnistin?

Ilkka Mattila pohtii ja testaa viekö paljon pinnalla oleva tekoäly pian makkarat jääkaapista.

PINNALLA

Missä vaaleja mainostetaan?

Sanomalehtimainonta vetää vaalimainonnassa pisimmän korren, ja vastuullinen painotuote on periaatepäätös.

OHJELMISTOVINKKI

Automaattista kuvarestaurointia

Photoshopiin pari vuotta sitten tulleet Neural-suotimet kehittyvät. Vaikka osa suotimista on hiukan kepeitä, löytyy joukosta kelpo ratkaisuja.

TEEMA

Markkinanäkymät

Teemassa uppoudutaan myyntiin ja markkinointiin sekä isojen alojen, kuten tapahtuma- ja elintarviketeollisuus, markkinanäkymiin. Asiaa myös myynnin automaatiosta ja brändin rakentamisesta.

  • Tapahtuma-alan toipuminen jatkuu

  • Rohkeutta ja luovuutta tapahtumiin

  • Elintarvikepakkauksia kysytään aina

  • Yritysvalmentaja Mika Järvinen

  • Brändiprofessori Saila Saraniemi

  • Case iLOQ ja brändin rakentaminen

  • Case Lidl ja kanavien monikäyttö

TUTKIMUS

Painobarometri 2023

Viime vuosi oli painotaloille kasvun vuosi. Sitä se on osalle tänäkin vuonna, mutta näkymät ovat myös varsin utuiset. Barometriin vastasi 71 painotaloa.

USKALLA EROTTUA

Muuttunut markkinointi

Markkinointiviestinnän toteutuksissa on viime vuosina huhkittu olan takaa tulkitsemalla herkästi ajankuvaa. Visualisti Virve Arvola antaa vinkit mitä markkinoinnissa tulisi hyödyntää epävakaina aikoina.

ALALLA TAPAHTUU

Voittajia ja nimityksiä

Kuka tai mikä voitti 100 000 euroa? Kenestä vuoden graafikko? Mukana myös peräti 15 nimitystä.

Share: