Print&Media 4/2019

Ilmestynyt 12.6.2019
Print&Median Kesänumero 2019 muistuttaa kansijutussaan lukemisen terveysvaikutuksista. Toiseksi teemaksi on helppo nostaa kansainvälistymisen, johon liittyy kolmen (Framme, Marvaco, Jospak) kotimaisen yrityksen vientiponnistelut. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Lue enemmän, tee hyvin

Jarkko Hakola tuo esiin kannessakin komeilevan aiheen: lukemisen terveyshyödyt.

AJANKOHTAISTA

Toukokuun uutiskatsaus

Mitkä tuotteet saivat himoitut EDP-palkinnot? Landan projekti etenee, AEL ja Amiedu kimppaan sekä muut uutiset.

CASE 1: LUKEMINEN KANNATTAA

Ihmelääke

Kannattaisiko kirjojen lukemisen terveysvaikutuksista kertoa kirjojen kansissa, kuten vitamiinipurkeissa?

CASE 2: FRAMME

Framme antaa raamit

Kotimainen Framme välittää asiakkailleen fyysisen markkinoinnin toteutuksia. Yritys tähtää globaaliksi toimijaksi.

CASE 3: MARVACO

Matkalla maailmalle

Pakkausrepro Marvaco aikoo laajentaa toimintaansa Keski-Eurooppaan. Se vaatii hallituksen puheenjohtajan muuttoa perheineen Saksaan.

CASE 4: JOSPAK

Forssasta maailmalle

Vähemmän muovia, enemmän kuitua. Siitä on tehty forssalainen Jospak, joka voitti juuri pakkausalan mm-kultaa vuokatuotteellaan.

CASE 5: NIINI

Ihan vain Niini

Niini uudisti brändinsä tänä keväänä. Nimestä tippui Kopio-sana kokonaan pois. Perheyritystä johtaa kolmannessa polvessa Katja Niini.

CASE 6: VAIMEE

Väriä akustiikkalevyihin

Seinäjokelainen Vaimee Oy valmistaa tulostettavaa akustiikkalevyä. Pölyämätön levy on valmistettu kierrätetystä polyesteristä.

CASE 7: PLUSPRINT

Kohti kestävää kasvua

Ulvilalainen Plusprint markkinoi itseään ekologisuudella. Seitsemänvuotias yritys on vahvassa kasvuvaiheessa.

CASE 8: FESPA

Münchenin löydöt

Mitä tallentui kameran linssiin toukokuisilta Fespa-messuilta? Entä miksi tuotannonohjausohjelmistot nousivat yhdeksi puheenaiheista.