Print&Media 1/2021

Ilmestynyt 16.2.2021
Print&Median trendinumeron kansikuvassa säteilee nuori futuristi Perttu Pölönen. Käsittelemme myös muovikiellon vaikutuksia ja tuoreen Painobarometrin tuloksia. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Tuulta purjeisiin ja uutta kohti!

Elias Erämaja kehottaa yrityksiä suuntaamaan katseitaan pandemian jälkeiseen aikaan. Suomen bkt:n odotetaan kasvavan tänä vuonna jopa kolmen prosentin vauhtia.

ILKAN EVANKELIUMI

Mikä on printin tulevaisuus?

Mitä koronan jälkeinen aika tarkoittaa graafiselle alalle? Evankelistamme Ilkka Mattila pureutuu näkymiin.

TEKIJÄ

Merja Munkki

I-printillä pitkään myyntityötä tehnyt Merja Munkki innostuu, kun saa vapaasti toteuttaa ideoitaan asiakkaille.

OHJELMISTOVINKKI

Oivallinen 3d-apuri

Juha Laamanen esittelee Adobe Dimensionin etuja pakkaussuunnittelun 3d-mallinnukseen.

PINNALLA

Etätyön erilaisia vaikutuksia

Haastattelimme pakkausyhtiö Jaakkoo-Taaraa sekä mainoskonserni Salomaa-Yhtiöitä työn murroksesta. Entä miten markkinointi muuttaa kurssiaan etätyön vanavedessä.

HENKILÖ

Tulevaisuuden opettaja

Futuristi Perttu Pölösen keskeinen oppi on inhimillinen vallankumous: tekoäly ei luo tai koe merkityksiä. Hän penää myös kunnioittavaa keskustelukulttuuria.

TEEMA: TRENDIT 2021

  • Trendipoimintoja vuodelle 2021
  • Kymmenen pientä printtitarinaa
  • Muovidirektiivin vaikutuksia

KYSELYTUTKIMUS

Koronavuoden Painobarometri

Vaikka koronavirus ”rokotti” painotaloja, usko kuluvan vuoden kasvuun ei suuremmin horju. Luvassa tänä vuonna myös investointeja ja uusien palvelujen kehittämistä.