Print&Media 5-6/2020

Ilmestynyt 30.9.2020
Tämä on huikea Brändinumero + Highlights. Brändinumerossa on todella monipuolinen kattaus asiaa brändäyksestä ja markkinoinnista. Mukana mm. Ami Hasan, Jaakko Aspara ja Bond. Brändinumeron liitelehtenä ilmestyi tuoteaviisi Highlights. Osta digilehti

Sisällysluettelo

Brändinumeron liitteenä julkaistiin Highlights-liitelehti. Sen sisältöön voit tutustua maksutta tästä.

PÄÄKIRJOITUS

Brändiviestinnän aika on nyt!

Yrityksissä on hyvä hetki pohtia omien brändien asemoitumista uuteen maailmaan ja hyödyntää markkinointipalveluja laajasti. Äänessä Elias Erämaja.

AJANKOHTAISTA

Graafisen alan uutiset syksyltä 2020

Uutisosiossa kerrotaan muun muassa paperitehtaiden sulkemisista ja ensimmäisestä hiilineutraalista kotimaisesta aikakauslehdestä.

OHJELMISTOVINKKI

Brändielementtien hallinta

Nyt sukelletaan Adobe Creative Cloudin aineistonhallinnan maailmaan. Oppaana Corellia Oy:n Juha Laamanen.

ILKAN EVANKELIUMI

Maailma ei ole vain ykkösiä ja nollia

Onko näin, että suunnittelijoiden osaaminen printtiaineistoissa hapertuu samaa vauhtia, kuin maailma digitalisoituu?

PINNALLA

Printtiä aurinkovoiman voimalla

Keväällä toimintansa aloittanut aurinkovoimala on ollut vaasalaiselle UPC Printille ja sen omistajalle Sture Uddille oikeaan osunut investointi.

HENKILÖ

Mainosmies

Hasan & Partnersin perustaja Ami Hasanin mukaan pienessäkin yrityksessä pitäisi ymmärtää, ettei kuluttaja harrasta toimialojen välistä analyysia, vaan vertaa hyvää kokemusta huonoon.

TEEMA: BRÄNDINUMERO

Haastattelussa professori Jaakko Aspara

Selvitimme millaista on hyvä markkinointi ja mainonta vuonna 2020. Asiantuntijana Hanken Svenska handelshögskolanin professori Jaakko Aspara, jonka erikoisalaa ovat markkinastrategia ja palveluliiketoiminta.

Bond luo brändejä

Brändi- ja designtoimisto Bond tietää brändäyksestä – ja paljon. Kansainvälisesti palkittu Bond on tehnyt töitä brändeille, kuten British Airways, Microsoft, Paulig ja Moomin Characters.

Toimitilabrändäystä tuunaamalla

Brändäämisen yksi nouseva osa-alue on toimitilabrändäys. Kun se tehdään hyvin, tuo se brändin visuaalisuuden ja arvot työntekijöiden silmien eteen – ja säväyttää asiakkaankin. Kuulostaa kalliilta, vaan ei ole, jos tuunataan.

Atrian massiivinen brändiuudistus

Atria on uudistanut logonsa ja yhdenmukaistanut tarinansa. Uusi inhimillinen tarina ja ilme tulivat käyttöön elokuusta alkaen.

Brändiä rakennetaan väreillä

Tiesitkö, että maailman suosituimmat brändivärit ovat sininen ja punainen? Tai että kaikista brändeistä yli 90 % on yksivärisiä? Värillä on väliä ja siksi brändiä rakennetaan väriosaamisella.

Mitä painot tarjoavat brändeille?

Otimme yhteyttä neljään painotaloon ja selvitimme, mitä tuotteita tai palveluita ne haluavat brändeille tarjota.

ALALLA TAPAHTUU

Menestyjiä monella saralla

Painotalo Next Print sai diplomin. Myös ScanStar- ja Vuoden Huiput -kilpailujen parhaat on palkittu.

JOUNIN PALSTA

Samoilla aalloilla?

Kun ihminen voi vapaasti valita ystävänsä, työkaverinsa tai painotuotteen toimittajansa, on paljon todennäköisempää, että puhutaan sen kanssa, joka katsoo maailmaa samasta suunnasta.