Print&Media 2/2021

Ilmestynyt 1.4.2021
Whaaat? Miksi kansi on tyhjä? Siksi koska tämä on Luova numero. Kansi osallistaa lukijat luomaan oman kantensa, rohkeimmat osallistuvat kansikisaan. Myös sisältö käsittelee luovuutta. Haastatteluissa mm. AD Eero Heikkinen, vuoden… Osta digilehti

Sisällysluettelo

HUOM! Lehdessä on tyhjä kansi. Miksi? Lue lisää ainutlaatuisesta kansikisasta.

PÄÄKIRJOITUS

Luovuus on intohimoa

Jarkko Hakola pohtii mitä se luovuus on. Sitä löytyy jokaiselta, jos löytyy intohimoa. Kirjoituksessa ruoditaan myös miksi lehden kansi on tyhjä.

UUTISET

Maaliskuun ajankohtaiset

Vuoden Toimisto -kisa päätökseen, etikettien kysyntä vahvaa, vuoden kaunein kirja, painettuja älylaastareita ja graafisen alan yhtiöiden tilinpäätöskatsauksia.

ILKAN EVANKELIUMI

Luovuus on menestyksen siemen

Ilkka Mattila muistuttaa, että pelkkä luovuus ei kuitenkaan riitä. Luovuus vaatii parikseen vahvan innovaatiokulttuurin.

TEKIJÄ

Ville Manninen

Granolla pakkausreprotöitä tekevä Ville Manninen pitää työstään. Miksi? Entä mitä Ville haluaisi oppia?

OHJELMISTOVINKKI

Etiketit valmiiksi

Juha Laamanen kävi edellisessä artikkelissa läpi Adobe Dimensionin peruskäsitteitä. Nyt pureudutaan mallinnusprojektin avulla prosessin työvaiheisiin.

PINNALLA

Who you gonna call?

Keneltä pyydät apua, kun tilattu tuote ei vastaa asiakkaan mielestä tilattua laatua? Miten olisi tavarantarkastaja?

HENKILÖ

Hemmetin hyvä kuvittaja

Eero Heikkinen on monipuolinen suunnittelija, joka hallitsee visuaalisia kokonaisuuksia kuvituksista yritysilmeiden kehittämiseen.

TEEMA: LUOVA NUMERO

 

  • Vuoden graafikko on kameleontti
    Marina Vezikolle koronavuosi on ollut tavallista kiireisempi. Yrityksille ja järjestöille visuaalista suunnittelua tarjoava Veziko valittiin myös juuri Grafia ry:n toimesta Vuoden graafikoksi. Haastattelimme Marinaa.
  • Luovuutta vastapalloon vai jatkosyöttö?
    Luovan numeron kunniaksi Print&Mediassa kirposi ajatus keskustella mitä se luovuus oikein on. Karrikoitu ote eräästä keskustelusta Print&Median palaverissa Jounin ja Jarkon kesken.
  • Kirjakuningatar Irma Boom
    Grafia järjesti maaliskuussa Huiput Creative -festivaalin. Sen kiinnostavin anti oli Irma Boomin puheenvuoro. Hollantilainen graafinen suunnittelija johti virtuaalitapahtuman vieraat kokemusmatkalle kirjan valtakuntaan.

KYSELYTUTKIMUS

Teknologiabarometri

Edellisessä numerossa julkaisimme selvitimme, miten suomalaisilla painotaloilla kulkee koronan ikeessä. Nyt kysyimme samaa graafisen viestinnän tukkureilta ja maahantuojilta – sekä kyselyllä että haastatteluin.

ALALLA TAPAHTUU

Sign, Print & Promotion myötätuulessa

Ensimmäiset osastovaraukset julki 2022 Sign, Print & Promotion -messuille. Edit-kilpailun parhaat on myös palkittu.