Print&Media 3/2019

Ilmestynyt 8.5.2019
Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Mitä on graafinen ala?

Jarkko Hakola muistuttaa, että printtiä käytetään useammalla teollisuudenalalla kuin usein ymmärretäänkään.

AJANKOHTAISTA

Huhtikuun uutiskatsaus

Uutisissa mm. syväpainoliiketoiminnan muutokset Euroopassa, Granon tj vaihtuu ja Hämeen Kirjapaino kasvaa.

ILKAN EVANKELIUMI

Myynti on pomosta kiinni

Ilkka Mattilan mukaan myyntijohtajan pitää osata valmentaa myyjiä ja ottaa luoteja eturintamassa.

PINNALLA

Painotekniikka kehittyy, koulutus ei

Miksi graafisen alan AMK-insinöörikoulutuksesta on luovuttu nyt, kun painotekniikka kehittyy vauhdilla? Mihin tähtää meneillään oleva Graafi-hanke?

HENKILÖ

Myynnin tutkija

Pia Hautamäki on myynnin tohtori, jonka mukaan hyvä myyntityö on ihmisten aitoa auttamista. Hän opettaa myyntiä Tampereen ammattikorkeakoulussa ja Y-kampuksella.

TEEMA: AUTOMAATIO

Suuri myyntikysely

Sanonta kuuluu: ”Myynti on yrityksen tärkein toiminto”. Onko se näin? Haastattelimme myynnistä (ja printin roolista) mainostoimistoa, brändiä, kahta painotaloa ja laitetoimittajaa.

ILMIÖ

Painettu Suomessa?

Suomalaiset suosivat suomalaista tuotantoa ruokakaupassa, mutta miksi niin ei tehdä kirjakaupassa? Voisiko kotimaisuus olla myös kirjatuotannon myyntivaltti?

MESSUENNAKKO

Fespa München

Mitä tarjoavat tämänkertaiset Fespa-messut? Tietoa messuista ja näytteilleasettajista..

PACKNEWS

Pakkausten tuotanto digitalisoituu

Etikettien ja pakkausten digitaalinen painatus kiinnostaa brändejä. Kävimme katsastamassa uudet tuulet Xeikon Cafe -tapahtumassa.