Tapahtumakalenteri

  1. Helsinki

    Habitare 2025

  2. Barcelona

    Labelexpo Europe 2025

  3. Helsinki

    Nordic Business Forum 2025

Print&Media 3/2025

Ilmestynyt 11.6.2025
Vuoden kolmannessa numerossa on teemana myymälätrendit. Miksi kotimaisten myymälöiden täytyy olla rohkeampia ja millä tavalla? Lehdessä on myös jutut mm. Lontoosta, Berliinistä ja tietenkin Suomen Turusta. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Myymälät eloon

Jarkko Hakola toivoo kotimaisten myymälöiden tuottavan enemmän wow-elämyksiä, kuten Lontoossa. Siellä myymälät ovat kuin ”visuaalisia karkkikauppoja”.

UUTISET

2025 toukokuun uutiskatsaus

Hansaprint siirtyy PunaMustalle, hurjaa kasvua digipainamisessa, Postin maksuihin jälleen korotus ja muut tuoreet uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI

Myymälöistä viihdekeskuksia

Graafinen ala on jo pitkään tehnyt siirtymää somistukseen ja rakennesuunnitteluun. Ilkka Mattilan mielestä nyt on otettava haltuun pelillistäminen ja asiakkaan viihdyttäminen.

OHJELMISTOVINKKI

Lyhyt mainosvideo tekoälyllä

Miten teet mainosvideoita tekoälyllä selaimessa, kohtuullisilla osaamisvaatimuksilla? Juha Laamanen kertoo.

PINNALLA

Miten tehdä kesämyyntiä?

Voisiko painotalo löytää kesälläkin liikevaihtoa? Asiaa kannattaa valmistella jo keväällä. Print&Media haastatteli Teippitukun yrittäjää.

VISIITTI

Tuotesuurennosten tekijä

Turkulainen Orle tekee jokaista työtä useimmiten vain yhden kappaleen. Se on joko todella suuri tai todella pieni. Print&Media teki visiitin yritykseen.

TEEMA: MYYMÄLÄTRENDIT

Rohkeutta myymäläuudistuksiin

Sekä myymälät että toimistot ovat uudessa tilanteessa. Kaupan täytyy tehdä itselleen jotain, jotta se saa ostoskorien arvon kasvamaan. Toisaalta hybridityön lisääntyminen tuo toimistojen viihtyvyydelle uusia vaatimuksia. Tilasuunnittelulla ja printillä on oma merkittävä roolinsa tässä kaikessa.

K-Market Roban uudistus

Helsingin keskustassa sijaitseva K-Market Roba toteutti viime vuonna mittavan myymäläuudistuksen. Näyttävin osa uudistusta on keskellä myymälää sijaitsevan Sinebrychoffin tai lyhyemmin Koffin tornin kopio.

Shop-in-shop on yhteistyötä

Shop-in-shop-konseptit ovat nousseet tärkeäksi osaksi vähittäiskaupan strategiaa – ja hyvästä syystä. Kun tila myymälässä on rajallinen ja asiakkaan huomio kallisarvoinen, brändin on kyettävä erottumaan nopeasti, visuaalisesti ja myyvästi.

Brittipainot askeleen edellä

Lontoossa vuosittain järjestettävä VM & Display Show -tapahtuma avasi silmiä, millaisia palveluita painotalojen tulee tarjota erityisesti myymälätarpeisiin. Print&Media oli paikan päällä.

MESSURAPORTTI

Energiaa Berliinissä

Kahdeksan hallia täynnä nähtävää: teknologiaa, materiaaleja, ohjelmistoja ja tuoteideoita. Berliinin Fespa-messujen täydet käytävät olivat elävä osoitus messujen voimasta.

VAKIOT

Alalla tapahtuu

Katsaus graafisen alan ajankohtaisiin tapahtumiin, nimityksiin ja investointeihin.

Markkinapaikka

Alan tuotteiden ja palvelujen ilmoituksia.

Luupissa

Vuonna 2016 julkaistu, GT:n tilaama Markkinoinnin myyntivaikutus -tutkimus (Parvinen ja Somervuori) antoi vahvan viestin: markkinointi on liiketoiminnan investointi, ei pelkkä kustannus. Lähes vuosikymmen myöhemmin tutkimuksen ydinviesti on ajankohtaisempi kuin koskaan – etenkin painoteollisuuden näkökulmasta.

Print&Media julkaisukalenteri

Vuoden 2025 Print&Median ilmestymispäivät ja teemat.

Share: