Print&Media 5/2018

Ilmestynyt 30.8.2018
Syyskuun numerossa tutkitaan printin vaikutuksia tuotemyyntiin, esimerkiksi suoramarkkinoinnin, erikoisefektien ja pakkaussuunnittelun näkökulmasta. Käsittelyssä ovat myös Lidlin myymäläuudistus ja hiihtokeskuksen "joukkorahoitusmarkkinointi". Henkilökuvaan sukeltaa Topi Lintukangas ja ilmiö-artikkelissa piirretään pirun söpöjä sarjakuvia. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Gutenbergin vastaisku?

Lehden uusi päätoimittaja Elias Erämaja pohtii ottaako paperinen käyttöliittymä erävoiton digitalisoituvassa maailmassamme.

UUTISET

Elokuun uutiskatsaus

Uutisissa mm. ulkomainonta myötätuulessa, painoalan päästöt kurissa, aikakauslehtipaperin markkinat tiukkenevat ja Google rahoittaa suomalaisen median hankkeita.

TAPAHTUMA

Demopäivät x 7

Syyskuun alun Demopäivät ovat laajentuneet jo seitsemään osoitteeseen.

PINNALLA

One Hel of an Impact

Uudella Helsinki-brändillä haetaan vaikuttavuutta omaperäisyydellä ja yhteismarkkinoinnilla.

HENKILÖ

Hengittäjä

Topi Lintukangas on tehnyt vapaasukelluksen maailmanennätyksen ja johtanut isoa mainostoimistoa. Nyt hän on Reiman mies.

TEEMA: IDEAT JA TOTEUTUKSET

Printillä buustia tuotemyyntiin?

Haastattelussa printin tekijöitä sekä pakkaussuunnittelija. Mikä on printin rooli markkinoinnissa ja myynnin edistämisessä.

Myymäläuudistus alá Lidl

Lidl uudistaa kaikki myymälänsä Suomessa. Miten tämä tapahtuu?

Erilaista hiihtokeskusmarkkinointia

Hiihtokeskus Sappee tekee markkinointia joukkorahoituksen keinoin. Lopputuloksena menestynyt ja perin älykäs kampanja.

ILMIÖ

Sarjakuvaa Suomesta maailmalle

Suomalaista Belzebubs-sarjakuvaa on jo verrattu Muumeihin. Selvitimme sarjakuvan suosion salaisuuden: saatananpalvontaa ja söpöilyä.

PACKNEWS

Kuljetuspakkausten kehitys

Kuljetuspakkausten kehitys oli hyvin esillä PacTec-messuilla toukokuussa Helsingissä. Lisäksi mukana kesän tärkeimmät pakkausalan uutiset.