Print&Media 7/2020

Ilmestynyt 12.11.2020
Talousnumero on vuosittain Print&Media-lehden suosituin numero. Tänä vuonna jälleen tuhti pakkaus graafisen alan yritysten taloustietoja, kuten liikevaihto ja kannattavuus. Toisena isona teemana on vastuullisuus. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PRINT&MEDIA TALOUSNUMERO

PÄÄKIRJOITUS

Toimi oikein

Vastuullisuus ei ole enää pelkkää sanahelinää. CSR ja kestävän kehityksen megatrendi ovat jalkautuneet yrityksiin paitsi muuttuneiden asenteiden takia, niin myös siksi, että se on yrityksille kannattavaa ja kilpailutekijäkin.

UUTISET

Lokakuun uutiskatsaus

Uutisosiossa kerrotaan verkkokaupan lisäävän printin kysyntää, Granon virusteipistä, Punamustan osavuosikatsauksesta ja uudesta efektioppaasta.

ILKAN EVANKELIUMI

Ostitko nallen?

Ilkka Mattila pureutuu tällä kertaa vastuullisuuteen. Onko se modernin ajan anekauppaa vai kenties ihan jotain muuta?

TEKIJÄ

Mikko Salo

Tästä alkaa uusi sisältöosiomme. Ensimmäisenä haastattelussa on espoolaisen Origoksen tekijä Mikko Salo.

OHJELMISTOVINKKI

Kommentteja kiitos

Indesignin kommentointiominaisuuksiin on tullut uudistus. Juha Laamanen esittelee asian.

PINNALLA

Show must go on

Koronapandemia on tyrmännyt tapahtuma-alan kanveesiin. Helsingin Messukeskuksella on suunnitelma jaloille pääsystä.

ILMIÖ

Puhdasta voittoa

Yhteiskuntavastuu (CSR) on nostanut päätään yrityksissä. Sen uskotaan kuuluvan nyt ja jatkossa menestyvän yrityksen strategiaan. Haastattelimme aiheen asiantuntijoita. Haastattelussa myös vastuullisuuteen investoinut painotalo Punamusta.

TEEMA: TALOUS

– Tilanneanalyysi ja alan tilastot
– TOP 10 -taulukot ja analyysi
– Graafisen alan yritykset TOP 120
– Arkkipainot TOP 40
– Haastattelussa Trinket
– Digipainot ja suurkuvatalot TOP 40
– Haastattelussa Printscorpio
– Suomen rotaatiopainot TOP 20
– Pakkauspainot ja -reprot TOP 30
– Haastattelussa Dokument-Tarra
– Muut painopalvelut TOP 30

ALALLA TAPAHTUU

Voittoja ja kumppanuuksia

Mikä oli vuoden viestintätyö, entä mikä oli Euroopan paras kartonkipakkaus. Asiaa myös Docuksen ja T-Printin kumppanuudesta.

JOUNIN PALSTA

Menikö hinta vähän pitkäksi?

Kun asiakas vastaa tarjoukseesi kieltävästi, ajattelet että kyse on hinnasta. Se ei välttämättä ole totuus.