Print&Media 1/2019

Ilmestynyt 14.2.2019
Vuoden 2019 debyyttinumerossa vierailu mm. Lontooseen, jossa kävimme haastattelemassa paikallisia laatupainoja. Luovuusteemassa myös suunnittelijoiden, Päivi Häikiön ja Tony Eräpuron, mietteitä. Henkilökuvassa Granon tuore tj. Mikko Moilanen ja lisäksi lehdessä Painobarometri… Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Markkinarakoa löytyy

Jarkko Hakola haastaa kotimaisia painotaloja tekemään asiat paremmin – brändäystä unohtamatta. Markkinarakoa premium-painoille löytyy.

AJANKOHTAISTA

Tammikuun uutiskatsaus

Vuoden graafikko, mediamainonta nousuun, Postin hinnankorotukset, suurpanostus lasten lukemiseen ja muut alkuvuoden uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI

Kuka jeesaisi suunnittelijaa?

Ilkka Mattila pohtii, eivätkö suunnittelijat enää vaadi – tai saa vaatia – samaa palvelua kuin ennen.

HENKILÖ

Johdonmukainen johtaja

Mikko Moilanen on Granon uusi toimitusjohtaja. Millainen on Suunnolta Granoon hypännyt Moilanen miehiään?

TEEMA: LUOVUUS

Pintaa syvemmälle

Päivi Häikiön tavoitteena on luoda visuaalisia identiteettejä, jotka kestävät käyttöä ja aikaa. Hänet valittiin Vuoden Huiput 2018 -kilpailun ylituomariksi.

Lontoosta löytyy

Print&Media matkusti Lontooseen saakka tutustuakseen painotaloihin, jotka suuntaavat palveluitaan graafisille suunnittelijoille. Big Benin juurella tilanne on toisenlainen kuin Suomessa.

Brändäystä kehiin

AD Tony Eräpuro toivoo, että kotimaiset painotalot brändäisivät itseään enemmän. Laatu on jo kohdallaan.

TUTKIMUS

Brändäystä kehiin

Kotimaiset painotalot uskovat kasvuun tänäkin vuonna. Katso tuoreen painobarometrin tulokset.

ALALLA TAPAHTUU

Tukholmasta Nuuksioon

Tunnelmia Tukholman Sign&Print Scandinavia -messuilta sekä Nuuksion valokuvanäyttelystä.

PACKNEWS

Vuokralavojen käyttö kasvaa

Tarkastelussa on tällä kertaa pakkauslogistiikka. Mukana myös tuoreet pakkausalan uutiset.