Print&Media 5/2019

Ilmestynyt 6.9.2019
Syyskuun Print&Media sisältää vahvan efektikannen: laminoitu ja vahva UV-reliefilakka eli koholakka kameleontin hännässä. Teemana on osuvasti painotuote-efektit ja materiaalit. Henkilöjutussa Hekun luotsaaja Petri Telaranta. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Efektejä, matskuja ja tiedotusta

Jarkko Hakola ihmettelee lehden teemoja: efektejä ja materiaaleja – ja kehottaa yrityksiä tiedottamaan enemmän.

LUKIJATUTKIMUS

Mitä mieltä lukijamme ovat?

Kesäkuussa 2019 tehtiin Print&Media-lehden lukijatutkimus. Lehti esittelee tulokset.

AJANKOHTAISTA

Kesän 2019 uutiskatsaus

Mitä tapahtui kesällä 2019? Kattava uutiskatsaus useammalta kuukaudelta, mukana mm. tuoreita yhteistyö- ja yytee-uutisia alalta.

ILKAN EVANKELIUMI

Efekteillä on oltava tehtävä

Ilkka Mattilan mukaan painotuote-efektit ovat rahan tuhlausta, jos niiden käyttö ei tuo riittävää myynnin tai vaikuttavuuden kasvua.

PINNALLA

Kasvua kartongista

Materiaalimarkkina käy kuumana, kun globaaliin muovikriisiin haetaan uusia innovaatioita. Muoviset juomapillitkin väistyvät kartonkisten tieltä.

HENKILÖ

Tarina on tärkein

Petri Telaranta teki tunnetusta reprosta taktisen mainostoimiston. Ura Hekun yrittäjänä lähti liikkeelle kelluntarenkaassa.

TEEMA: EFEKTIT

Tehokkaat ehosteet

Painotuotteisiin on saatavilla lukemattomia erilaisia erikoisefektejä. Miksi tehosteita käytetään ja mitä hyötyä niistä on?

Huomio pakkaukseen

Kuinka saada tuotepakkaus erottumaan muista, kun kaupan hyllyt ovat täynnä vaihtoehtoja? Yksi ratkaisu on käyttää painotuote-efektejä.

KYSELY

Suuri materiaalikysely

On paperia, kartonkia, etikettiä, tarraa, vinyyliä, pressua, kiveä, muovia, laminaattikalvoa, tekstiilejä, kangasta ja you name it. Mikä on kuuminta hottia printtimateriaaleissa nyt?

TAPAHTUMAENNAKKO

Demopäivät 2019

Jo seitsemättä kertaa järjestettäviä Demopäiviä isännöi tänä vuonna avoimin ovin seitsemän yritystä. Pääkaupunkiseudulla eri osoitteissa on esillä graafisen tuotannon laitteita, materiaaleja ja sovelluksia.

ALALLA TAPAHTUU

Barcelonassa tekstiilihuumaa

Kun Suomessa juhlittiin keskikesän juhlaa, Print&Media suuntasi tekstiilialan ITMA-messuille kuumaan Barcelonaan. Mitä löytyi? Mukana myös muita uutisia.

PACKNEWS

Biokomposiitit tulevat

Puupohjaiset biokomposiitit ovat uusi lupaava materiaali, jolla voidaan vähentää muovin käyttöä pakkauksissa jopa 50 prosenttia. Mukana myös muut pakkausalan uutiset.