Sisällysluettelo
Brändinumeron liitteenä julkaistiin Highlights-liitelehti. Sen sisältöön voit tutustua maksutta tästä.
PÄÄKIRJOITUS
Brändiviestinnän aika on nyt!
Yrityksissä on hyvä hetki pohtia omien brändien asemoitumista uuteen maailmaan ja hyödyntää markkinointipalveluja laajasti. Äänessä Elias Erämaja.
AJANKOHTAISTA
Graafisen alan uutiset syksyltä 2020
Uutisosiossa kerrotaan muun muassa paperitehtaiden sulkemisista ja ensimmäisestä hiilineutraalista kotimaisesta aikakauslehdestä.
OHJELMISTOVINKKI
Brändielementtien hallinta
Nyt sukelletaan Adobe Creative Cloudin aineistonhallinnan maailmaan. Oppaana Corellia Oy:n Juha Laamanen.
ILKAN EVANKELIUMI
Maailma ei ole vain ykkösiä ja nollia
Onko näin, että suunnittelijoiden osaaminen printtiaineistoissa hapertuu samaa vauhtia, kuin maailma digitalisoituu?
PINNALLA
Printtiä aurinkovoiman voimalla
Keväällä toimintansa aloittanut aurinkovoimala on ollut vaasalaiselle UPC Printille ja sen omistajalle Sture Uddille oikeaan osunut investointi.
HENKILÖ
Mainosmies
Hasan & Partnersin perustaja Ami Hasanin mukaan pienessäkin yrityksessä pitäisi ymmärtää, ettei kuluttaja harrasta toimialojen välistä analyysia, vaan vertaa hyvää kokemusta huonoon.
TEEMA: BRÄNDINUMERO
Haastattelussa professori Jaakko Aspara
Selvitimme millaista on hyvä markkinointi ja mainonta vuonna 2020. Asiantuntijana Hanken Svenska handelshögskolanin professori Jaakko Aspara, jonka erikoisalaa ovat markkinastrategia ja palveluliiketoiminta.
Bond luo brändejä
Brändi- ja designtoimisto Bond tietää brändäyksestä – ja paljon. Kansainvälisesti palkittu Bond on tehnyt töitä brändeille, kuten British Airways, Microsoft, Paulig ja Moomin Characters.
Toimitilabrändäystä tuunaamalla
Brändäämisen yksi nouseva osa-alue on toimitilabrändäys. Kun se tehdään hyvin, tuo se brändin visuaalisuuden ja arvot työntekijöiden silmien eteen – ja säväyttää asiakkaankin. Kuulostaa kalliilta, vaan ei ole, jos tuunataan.
Atrian massiivinen brändiuudistus
Atria on uudistanut logonsa ja yhdenmukaistanut tarinansa. Uusi inhimillinen tarina ja ilme tulivat käyttöön elokuusta alkaen.
Brändiä rakennetaan väreillä
Tiesitkö, että maailman suosituimmat brändivärit ovat sininen ja punainen? Tai että kaikista brändeistä yli 90 % on yksivärisiä? Värillä on väliä ja siksi brändiä rakennetaan väriosaamisella.
Mitä painot tarjoavat brändeille?
Otimme yhteyttä neljään painotaloon ja selvitimme, mitä tuotteita tai palveluita ne haluavat brändeille tarjota.
ALALLA TAPAHTUU
Menestyjiä monella saralla
Painotalo Next Print sai diplomin. Myös ScanStar- ja Vuoden Huiput -kilpailujen parhaat on palkittu.
JOUNIN PALSTA
Samoilla aalloilla?
Kun ihminen voi vapaasti valita ystävänsä, työkaverinsa tai painotuotteen toimittajansa, on paljon todennäköisempää, että puhutaan sen kanssa, joka katsoo maailmaa samasta suunnasta.