Miten paperi mahdollistaa innovaatioita?

15.11.2019 12:39Uutiset » Advertoriaalit

Huom! Tämä on UPM Communication Papers Oy:n maksullinen advertoriaaliartikkeli.

Julkaiseminen, erityisesti aikakauslehtialalla, on matkannut läpi ison muutoksen. Digitaalisen vallankumouksen myötä ala on löytänyt tiensä menestykseen osana monikanavaista mediamiksiä.

Kun julkaisijat jatkavat innovointia saadakseen kilpailuetua, kehittyvät myös printti- ja paperitrendit. Antti Pokkinen, tuoteportfoliojohtaja UPM:ltä, kertoo kuinka UPM Communication Papers innovoi mukautuakseen julkaisijoiden vaatimuksiin ja tarpeisiin.

“Ihmiset rakastavat yhä printtiä”, kertoo Pokkinen viitaten printin kestävään suosioon yleisön keskuudessa ja sen jatkuvaan relevanssiin printin ja digin aikakaudella.

“Tiedämme, että ihmiset kuluttavat sisältöjä tänä päivänä monella tapaa. Nyt printti jatkaa lisäarvon tuottajana laajemmassa mediamiksissä. Se tarjoaa jotain aivan erilaista. Siksi on tärkeää, että me paperintuottajana innovoimme ja kehitymme – tukeaksemme asiakkaita, jotka haluavat innovoida ja erottua printin avulla.”

Antti Pokkinen toimii tuoteportfoliojohtajana UPM Communication Papers Oy:ssä.

Miltä innovointi näyttää paperinvalmistajan silmin? Pokkinen sanoo, että on tärkeää pysyä alan trendien kärjessä, jotta julkaisijan innovointiin ja tarpeisiin voidaan vastata mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti.

“Paperia voi joskus verrata muotiin – trendit tulevat ja menevät sykleissä,” hän sanoo.

“Olemme paperinvalmistajina hyvässä paikassa, jotta voimme kohdata minkä tahansa trendin: UPM:llä on paperimarkkinoiden laajin tuotetarjonta. Sen lisäksi keskitymme kehittämään paperin painoluokkia, jotka ovat kysytyimpiä, ja varmistamme, että portfoliomme todellakin vastaa markkinoiden tarpeita. Eräs toinen UPM:n etu on globaali tehdasverkosto, joka auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme ympäri mailmaa,” sanoo Pokkinen.

Uudet tekniikat kasvattavat lukukokemusta ja samalla printin arvoa.

Toinen tapa katsoa innovaatiota on paperituotteen elinkaaren kautta. Pokkinen sanoo, että on tärkeää ymmärtää trendejä, jotta eri papereiden ominaisuuksia voidaan muokata tarpeen mukaan. UPM:ssä tunnistetaan mitkä paperituotteet tulevat suositummaksi ja mitkä syrjäytyvät. Näiden tietojen mukaan parannetaan ja keskitetään yrityksen tekemistä.

“Teemme kehitystä eri tavoin. Kaikki alkaa tietysti keskusteluista asiakkaan kanssa. Me käytämme myös tilastollisia analyysejä markkinatrendeistä sekä bisnesälyämme pysyäksemme trendien kärjessä.”

Pokkinen lisää, että printin ja digin rinnakkaiselo on tervetullutta paperitoimittajien puolesta, sillä se antaa mahdollisuuden innovoida omia tuotteita ja kasvattaa lukijoiden printtielämyksiä.

Hän sanoo, että printin ja digin rinnakkaiselo on mielenkiintoista.

“Kun näemme brändejä, jotka käyttävät uutta tekniikkaa kasvattaakseen printtielämystä – joko puhuvien kansien avulla tai jotenkin kokemusperäisesti – innostaa se meitä, sillä tällaiset uudet tekniikat kasvattavat lukukokemusta ja samalla printin arvoa. Tuemme tämän kaltaista innovatiivisuutta. Printin ja digin yhdistely antaa kokonaisvaltaisemman kokemuksen.”

Printin ja digin rinnakkaiselo on tervetullutta paperitoimittajien puolesta, sillä se antaa mahdollisuuden innovoida omia tuotteita ja kasvattaa lukijoiden printtielämyksiä.

Pokkinen kertoo viitaten nykytrendeihin, että ei ole yllättävää nähdä muutosta päällystetyistä tuotteista päällystämättömiin. Asiakkaat hakevat tällä erottumista, huokuttelevuutta ja kustannussäästöjä.

“Päällystetyt tuotteet on perinteisesti nähty korkealuokkaisina tuotteina, kun päällystämättömät ovat olleet enemmän niche-tuotteita. Nyt päällystämättömät ja mattapäällysteiset paperit ovat suosittuja. Se on selvä trendi, jonka olemme huomanneet.”

Entäpä Pokkisen suosikkipaperi?

“Se on ehdottomasti UPM Star matt 1.2 H. Se sopii nykypäivän trendin mukaiseksi julkaisupaperiksi tosi hyvin. Sillä on korkea laatu, korkea bulkkisuus ja erinomainen painojälki. Se on korkean luokan paperi, jota käytetään esimerkiksi asiakaslehdissä”, Pokkinen kehuu.



Kiinnostuitko lukemaan enemmän, mitä tämän päivän innovaatiot julkaisualalla tarkoittavat? Lataa FIPP & UPM raportti innovaatioista julkaisualalla: Kuinka menestyvä julkaisija omaksuu ja valjastaa innovaation menestykseksi: http://bit.ly/2AZR9Y8

UPM Communication Papers on maailman johtava graafisten papereiden valmistaja, jolla on laaja tuotevalikoima papereita mainontaan ja julkaisuun sekä koti- ja toimistokäyttöön. UPM:n erinomaisesti toimivat paperit ja palvelukokonaisuudet tuottavat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle, täyttäen samalla vaativat sosiaalisen ja ympäristövastuun kriteerit. UPM Communication Papers:in pääkonttori on Saksassa, ja liiketoiminta-alue työllistää noin 8 000 henkilöä. Lue lisää: www.upmpaper.com

FIPP – the network for global media, represents companies and individuals involved in the creation, publishing, or distribution of quality content, in whatever form, by whatever channel, and in the most appropriate frequency, to defined audiences of interest. Read more at www.fipp.com