Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
Markkinarakoa löytyy
Jarkko Hakola haastaa kotimaisia painotaloja tekemään asiat paremmin – brändäystä unohtamatta. Markkinarakoa premium-painoille löytyy.
AJANKOHTAISTA
Tammikuun uutiskatsaus
Vuoden graafikko, mediamainonta nousuun, Postin hinnankorotukset, suurpanostus lasten lukemiseen ja muut alkuvuoden uutiset.
ILKAN EVANKELIUMI
Kuka jeesaisi suunnittelijaa?
Ilkka Mattila pohtii, eivätkö suunnittelijat enää vaadi – tai saa vaatia – samaa palvelua kuin ennen.
HENKILÖ
Johdonmukainen johtaja
Mikko Moilanen on Granon uusi toimitusjohtaja. Millainen on Suunnolta Granoon hypännyt Moilanen miehiään?
TEEMA: LUOVUUS
Pintaa syvemmälle
Päivi Häikiön tavoitteena on luoda visuaalisia identiteettejä, jotka kestävät käyttöä ja aikaa. Hänet valittiin Vuoden Huiput 2018 -kilpailun ylituomariksi.
Lontoosta löytyy
Print&Media matkusti Lontooseen saakka tutustuakseen painotaloihin, jotka suuntaavat palveluitaan graafisille suunnittelijoille. Big Benin juurella tilanne on toisenlainen kuin Suomessa.
Brändäystä kehiin
AD Tony Eräpuro toivoo, että kotimaiset painotalot brändäisivät itseään enemmän. Laatu on jo kohdallaan.
TUTKIMUS
Brändäystä kehiin
Kotimaiset painotalot uskovat kasvuun tänäkin vuonna. Katso tuoreen painobarometrin tulokset.
ALALLA TAPAHTUU
Tukholmasta Nuuksioon
Tunnelmia Tukholman Sign&Print Scandinavia -messuilta sekä Nuuksion valokuvanäyttelystä.
PACKNEWS
Vuokralavojen käyttö kasvaa
Tarkastelussa on tällä kertaa pakkauslogistiikka. Mukana myös tuoreet pakkausalan uutiset.