Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
Sähköä ilmassa
Lehden kustantaja Jarkko Hakola kertoo erikoislaatuisen Kesäextra-numeron sisällöstä ja tuotantotavasta.
CASE 1: KIRJA
Kirjan tulevaisuus
Painettu kirja uudistuu, mutta säilyttää asemansa ainakin seuraavat 500 vuotta.
ILKAN EVANKELIUMI
Näin roolitat myynti, osa 4
Lisäarvomyyjä on kolmesta myyjäroolista printtialalla harvimmin tavattu. Ilkka Mattila kertoo lisäarvomyyjän toimintatavoista.
CASE 2: PRINTTITROKARIT
Hyh hys!
Trokari, välistävetäjä ja syöpäläinen. Siinä muutamia print management -toimijoille kuultuja nimityksiä.
CASE 3: REKOLAN PANIMO
Etiketti kuin graffiti
Rekolan Panimossa suhisee ja kuohuu, kun olutta pannaan sydämellä ja intohimolla Fiskarsissa.
CASE 4: RIO 2016
Printin juhlaa Riossa
Olympialaiset ovat myös printin juhlaa. Kisaturisteille painetaan miljoonia pääsylippuja ja suunnitellaan erilaisia oheistuotteita.
CASE 5: KANSAINVÄLISTYMINEN
Maailmalle mars
Ulkomaille voi mennä muutenkin kuin lomalle. Selvitimme kuinka yritys voi kansainvälistyä.
CASE 6: MIKEBON
Tekstiilejä ja rallia
Helsinkiläinen Mikebon dominoi lahja- ja matkamuistomarkkinoita. Kaikki lähti ralliharrastuksesta.
CASE 7: FLYERALARM
Painava ohjelmistotalo
Saksalainen Flyeralarm on yksi Euroopan suurimmista online-painoista. Vierailimme Flyeralarmin Berliinin konttorilla.
CASE 8: POESIA
Runous on elämäntapa
Osuuskunta Poesia kustantaa runokirjoja ja etsii tapoja elää marginaalissa.
MESSURAPORTTI DRUPA 2016
Drupassa oli hubaa
Print&Median messuraportissa on jopa 50 kuvaa. Kaksi messuteemaa nousivat yli muiden. Pakkaustuotanto digitalisoituu hurjaa vauhtia ja valmistajien väliset kumppanuudet lisääntyvät.