22.2.2019Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Tulostustalot satsaavat nyt vauhdilla automatisointiin. Kun asiakas tietää mitä haluaa, hän voi tehdä tilauksen verkossa ja seurata sen etenemistä reaaliajassa. Tilaus etenee järjestelmään, joka tarkistaa sen ja varaa ajat tuotannolle ja jälkikäsittelylle.
23.1.2019Kirjoittaja: Lars Gardberg
Graafisen alan konkari Lars Gardberg käy läpi värikorjailun historiaa 1950-luvulta tähän päivään.
10.12.2018Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Tulostusalalla tehdään nyt yrityskauppoja tiuhaan tahtiin. Suuruuden ekonomia auttaa tietenkin kapasiteetissa ja materiaalihankinnoissa, mutta siinä piilee myös omat riskinsä.
15.10.2018Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Painoalan tulevaisuutta on mahdotonta ennustaa kristallipallosta, mutta yksi asia on ainakin varmaa: Konekannalla tulee jatkossakin olemaan valtava merkitys. Tulostimet kehittyvät jo nyt pikavauhdilla. Laitevalmistajien valikoimissa on koko ajan nopeampia ja tarkempia laitteita.
24.8.2018Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Yhdelläkään tulostusalan yrityksellä ei ole enää varaa ohittaa liiketoiminnan vastuullisuuteen liittyviä kysymyksiä, ovathan ne tiiviisti yhteydessä kilpailukykyyn ja kannattavuuteen.
7.6.2018Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Kävin muutama viikko sitten toukokuisessa Berliinissä katsastamassa FESPA Global Print Expo-messujen tarjonnan. Oli ilahduttavaa nähdä, että paino- ja tulostusalan johtavilla messuilla oli tällä kertaa keskitytty entistä enemmän asiakkaisiin ja heidän tarpeitaan vastaaviin lopputuotteisiin kuin pelkästään kovan raudan esittelyyn.
7.5.2018Kirjoittaja: Ilkka Mattila
Tunnetussa suomalaisessa bränditalossa tehtiin henkilöstökysely, koska niitä nyt on tavattu tehdä kerran vuodessa. Väki vastasi oikein ja johto esitti koko henkilöstön edessä tulokset samalla periaatteella. Kahvipöytäkeskustelussa todettiin, että näihin pitää vastata nätisti, jotta työpaikka säilyy.
25.4.2018Kirjoittaja: Sami Pulkkinen
Paino- ja tulostusalalla pidätetään nyt hengitystä ja odotetaan tulevaa. Jatkuvasti kehittyvä bisnes on jo nyt käynyt läpi monia muutoksia, mutta suurimmat aallokot ovat vasta tulossa.
6.3.2017Kirjoittaja: Seppo Salonen
Seppo Salonen ottaa kantaa miten kirjoja kannattaa painaa. Salosella on kokemusta ison painotalon myyntipäällikkönä kuin myös valmistajan näkökulmasta.
4.11.2016Kirjoittaja: Ilkka Mattila
Ilkka Mattilan juttusarja Näin roolitat myyntisi, osa 3/4. Nyt esittelyssä ratkaisumyyjän rooli.
15.9.2016Kirjoittaja: Ilkka Mattila
Ilkka Mattilan juttusarja Näin roolitat myyntisi, osa 2/4. Nyt esittelyssä tuotemyyjän sielunmaailma.
12.8.2016Kirjoittaja: Ilkka Mattila
Ilkka Mattilan juttusarja Näin roolitat myyntisi, osa 1/4. Ensimmäisessä osassa perehdytään myyjien erilaisiin rooleihin.
10.6.2016Kirjoittaja: Jarkko Hakola
Painoalan olympialaiset eli Drupa-messut ovat takana. Kaksi messuteemaa nousivat yli muiden. Painotuotanto digitalisoituu hurjaa vauhtia ja valmistajien väliset kumppanuudet lisääntyvät.
3.3.2016Kirjoittaja: Jarkko Hakola
Mitä tapahtui, kun 127 graafisen alan merkittävintä ammattilehteä koko maailmasta kokoontui Düsseldorfiin tällä viikolla. Ei, me emme tyhjentäneet kaupungin vehnäolutvarastoja, vaan enimmäkseen me istuimme kolme päivää kiltisti tuoleissamme kuunnellen 15 yrityksen Drupa-suunnitelmia. Ykkösjuomana vehnäoluen sijaan oli kahvi. Aika intensiivistä työntekoa siis. Minä olin paikalla Suomen edustajana.
26.2.2016Kirjoittaja: Harri Nieminen
Harri Nieminen pohtii astianpesukoneen vesihanan kautta millaista äänensävyä käytämme yrityksen toimintaympäristössä muutosten läpiviemiseksi?