Mediamainonta väheni tammikuussakin
Mediamainonnan alamäki jatkui tammikuussa. Mainonnan määrä väheni vuodentakaisesta 4,6 prosenttia. TNS-Gallupin mukaan ainoat kasvavat mediat olivat kaupunki- ja noutolehdet, ulkomainonta ja elokuvamainonta.
Eniten väheni aikakauslehtimainonta, 18,4 prosenttia. Sanomalehtimainonta laski 9,0 prosenttia. Ilman vaalimainontaa sanomalehtimainonta väheni 9,2 prosenttia. Printtimainonnan ainoat kasvajat olivat kaupunki- ja noutolehdet, joiden mainonta lisääntyi 0,6 prosenttia.
Ulkomainonnan kasvu jatkui ja siihen käytetty euromäärä nousi peräti 33,8 prosenttia tammikuussa 2014. Elokuvamainonta kasvoi 35,2 prosenttia. Tärkeimmistä toimialoista vain vähittäiskauppa oli kääntynyt lievään nousuun.