Agfa ja CompuGroup Medical SE -yhtiö ovat päättäneet keskustelut CompuGroupin mahdollisesta ostotarjouksesta. Agfa jatkaa toimintaansa pörssinoteerattuna yhtiönä.
Graafisten paperien hinnat tulevat nousemaan Britanniassa keskimäärin 10 % jo tammikuussa. Näin kertoo Printweek-lehti. Nousu johtuu ilmeisesti punnan heikkenemisestä, eikä Suomessa ole tiedossa vastaavia korotuksia.
Viestinnän Keskusliitto on hyvin tyytyväinen EU-komission torstaina antamaan ehdotukseen, joka sallii digitaalisten julkaisujen arvonlisäveron alentamisen painettujen julkaisujen tasolle. Hallituksen toivotaan päättävän asiasta nopeasti.
Arctic Paper on lanseerannut Munken Kristall -paperin, joka on Munken-tuoteperheen valkoisin sävy. Tuoteperheen papereista on julkaistu uusi näytekirjakokoelma, jota Papyrus jakelee ensi vuoden alusta.
A-lehdet uskoo printin voimaan ja laajentaa Apu-lehden sisältöä ensi vuonna huomattavasti. Jokaisen kuukauden ensimmäinen numero on Suur-Apu -lukupaketti, jossa on 24 lisäsivua täynnä ajankohtaisia aiheita, syventäviä artikkeleita ja nostalgisia tarinoita.
Heidelberg rakentaa uuden tutkimus- ja kehityskeskuksen Wiesloch-Walldorfiin Saksaan. Innovaatiokeskukseen investoidaan noin 50 miljoonaa euroa, ja siinä tulee työskentelemään noin 1 000 työntekijää.
Esa Silvennoinen on nimitetty Antalis Oy:n myynti- ja markkinointijohtajaksi. Aikaisemmin hän on toiminut Antaliksessa liiketoimintapäällikkönä, Print & Office.
Euroopan johtava hackathon-tapahtuma Junction pidettiin viikonloppuna Helsingin Wanhassa Satamassa. UPM:n haasteen paperin toimitusketjun kehittämisestä voitti FindMyPaperRoll-mobiilisovellus.
Ricoh Finland Oy jatkaa Slushin yhteistyökumppanina tänäkin vuonna. Ricoh toimittaa tapahtumaan kokonaisvaltaiset infonäyttöratkaisut. Niiden avulla Slush pystyy viestimään kävijöilleen ajankohtaisesti tapahtuman kulusta ja aikatauluista.
Musta perjantai kasvatti selvästi ainakin sanomalehtien ilmoitusmyyntiä. Black Friday -mainonta on kasvanut tuntuvasti viime vuodesta Suomessa, kertovat Kärkimedia, Keskisuomalainen ja Alma Media.