Volvo Trucks on vuoden mainostaja
Mainostoimisto TBWAHelsinki sai Eurobestin Grand Prix palkinnon ”Brändärit” nimisestä työpaikka-sitcomistaan. Vuoden mainostajaksi kilpailussa valittiin Volvo Trucks. Yhtiön mainosvideo on noussut hitiksi Youtubessa.
TBWAHelsinki oli ainoa palkittu suomalainen osanottaja Eurobest-markkinointifestivaalin kilpailusarjoissa. ”Brändärit” on työpaikka-sitcom, jossa fiktiivinen mainostoimisto tekee töitä oikeille asiakkaille.
Vuoden mainostaja -tittelillä palkittu Volvo Trucks kahmaisi uskomattomat 6 palkintoa, joista yksi on filmisarjan Grand Prix. Volvon mainostoimisto Göteborgin Forsman & Bodenfors palkittiin myös Vuoden itsenäinen toimisto -tittelillä. Lions Festivalsin puheenjohtajan Terry Savagen mukaan saavutus on huikea ja palkinnoillaan Volvo Trucks on todella ansainnut paikkansa äärimmäisen rohkeana ja luovana brändinä.
Eurobest houkutteli yli 2 200 vierasta Helsinkiin. Ensimmäistä kertaa Suomeen rantautuneen markkinointifestivaalin toteutti tapahtumatoimisto Tapaus.
Kuva: Volvo Trucksin mainos Youtubessa.