Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Postin suoramainonnalla hyvä huomioarvo

19.5.2022 19:50Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Postin suoramainontatuote Postinen tavoittaa yli 3,2 miljoonaa suomalaista . Kuva: Posti.

Postin suoramainontatuote Postinen tavoittaa yli 3,2 miljoonaa suomalaista ja sen huomioarvioluvut peittoavat monet muut mediat. Osoitteeton suoramainonta kiinnostaa myös muita yrityksiä. Posti onkin saanut uuden kilpailijan laajan peiton suoramainonnassa.

Postin Postinen on suoramainoslehti, jonka välissä jaetaan lisäksi muita mainoksia. Sitä jaetaan postiluukuihin kahdesti viikossa. Postinen myös aktivoi lukijakuntaa vaihtuvilla kilpailuilla, kyselyillä ja muilla ajanvietteillä.

Postin mukaan printin etuna on iso kontaktipinta, huomioarvo sekä pitkä muistijälki. Postisen huomioarvoa tutkitaan säännöllisesti- Helmikuussa 2021 toteutetun huomioarvotutkimuksen mukaan 80 % mainoskiellottomista 18–79-vuotiaista huomasi saaneensa Postisen. Heistä 75 prosenttia myös tutustui Postiseen eli selasi lehteä ja sen välissä olevia mainoksia. Tutkimuksen teki IRO Research.

Vastausten perusteella voidaan arvioida, että Postisen huomaa yhden päivän aikana 2,5 miljoonaa ihmistä, joista yli 1,9 miljoonaa tutustuu lehtisen sisältöön.

Postiseen myös suhtaudutaan tutkimuksen mukaan positiivisesti. Kysyttäessä onko Postinen hyvä, neutraali vai huono asia, 86 prosenttia vastasi hyvä tai neutraali.

Postista käyttää esimerkiksi Kotipizza-ketju, jonka lähes 300 ravintola käyttävät Postista viidesti vuodessa.

Mediatalot eivät aina ole suhtautuneet positiivisesti Postin harjoittamaan suoramainontaan. Postisen on koettu kilpailevan alueellisesti medioiden kanssa mainoseuroista.

Tabloid on uusi suoramainoslehti

Postinen on saanut uuden kilpailijan, kun kaksi kokenutta suoramainonnan tekijää, Pasi Latva ja Harri Nyström, ovat perustaneet Response Media Oy:n. Yritys tuottaa Tabloid-nimistä suoramainoslehteä, jota jaetaan valtakunnallisesti noin 2 miljoonaan talouteen manner-Suomessa. Lehti jaetaan osoitteettomana jakeluna Postisen tavoin, ja sivumäärä vaihtelee 8–20 sivussa. Tabloid on luettavissa myös digitaalisena versiona.

Tänä vuonna aloittanut Response Media aikoo julkaista huhti-joulukuussa 7 lehteä. Jokaisen lehden mainonta mitataan ja tutkitaan asiakaskohtaisesti, yritys lupaa mediakortissa.

Reino Lantto

Tabloid-nimistä suoramainoslehteä jaetaan valtakunnallisesti noin 2 miljoonaan talouteen manner-Suomessa. Kuva: Response Media.
Array
Share: