Aikakauslehtien mainonta piristyi
Pitkään lamassa ollut mediamainonta kääntyi lievään kasvuun elokuussa. Aikakauslehdet pääsivät jopa kahdeksan prosentin kasvuun viime vuoteen verrattuna. Kasvua on varmaankin auttanut merkkimainonnan selvä lisääntyminen.
Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainonta kasvoi 1,2 % vuoden 2016 elokuuhun verrattuna. Printtimedioista kasvuun pääsivät vain aikakauslehdet.
Radiomainonta ja ulkomainonta kasvoivat elokuussa tuntuvasti, samoin ulkomainonta. Myös televisiomainonta kääntyi pieneen nousuun.
Vähittäiskaupan mainonta perinteisissä medioissa laski elokuussa – 4,9 %. Merkkimainontaan investoitiin 3,6 % ja luokiteltuun ilmoitteluun 2,6 % enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.
Mediamainontaansa lisäsivät elokuussa erityisesti lääkkeiden, finanssialan sekä matkailualan mainostajat.