Parasta printtimainontaa 2011
Parhaat printtimainokset eli Kulta- ja Hopeajyvät on jälleen jaettu. Kultajyvän sai kolme työtä. Kuluttajamainonnan sarjassa Kultajyvällä palkittiin TBWA Veikkaukselle tekemästään “Keno – yli 100 000 mahdollisuutta voittoon” -ilmoituksesta. TBWA sai myös toisen Kultajyvän juliste- ja ulkomainonnan sarjassa “Time for dinner” -julisteesta. Kolmannen Kultajyvän nappasi Hasan & Partnersin “Huomenta päivää Mikael Jungner” -ilmoitus b-to-b-sarjassa.
Kärkimedian sanomalehtien lukijoiden suosikiksi ja Rautajyvän saajaksi nousi markkinointitoimisto Folkin Helsinki Missiolle suunnittelema “Kadonnut lapsi” -sarja. Lisäksi MARKin järjestämässä kilpailussa jaettiin seitsemän Hopeajyvää.
Tuomariston yhteenveto
Tuomariston julkaisemassa yhteenvedossa tuumataan, että digitaalisen vallankumouksen myötä printin rooli muuttuu, mutta printti ei katoa. Jokaisella välineellä on oma roolinsa. Se, mikä yhdistää kaikkia, on niille asetettu tehtävä saada aikaan tuloksia.
– Tämän syksyiseen kilpailuun lähetettyjen töiden taso oli kauttaaltaan hyvä, toteaa tuomariston puheenjohtaja Lauri Sipilä MARK:ista.
– Joissakin töissä näkyi kyllä pyrkimys peittää kohtuullinen idea loistavalla teknisellä toteutuksella ja niinpä tuomarien ankara tehtävä oli karsia kovatasoisia töitä, jos niiden idea ei loistanut yli toteutuksen, jatkaa Sipilä.
Tuomaristoon kuuluivat tänä syksynä copywriter Mikko Eskelinen, luova johtaja Anssi Järvinen, brändijohtaja Jussi Hirvelä, johtaja Helena Somero, AD Tuukka Tujula sekä juniorijäsenenä AD Jenni Komulainen. Tuomariston puheenjohtajana oli toimitusjohtaja Lauri Sipilä.
Kultajyvä® -ilmoituskilpailussa on palkittu Suomen luovinta ja oivaltavinta printtimainontaa aina vuodesta 1966.
Lisätietoa: www.kultajyva.fi