Olutpullo herättää tv-kasvot henkiin
Belgialainen panimo Martens on toteuttanut innovatiivisen kampanjan, jossa muovisten olutpullojen painokuva avaa AR-sovelluksen avulla mobiililaitteille verkkoyhteyden. Tutut tv-ohjelman kasvot kertovat ohjelmastaan sovelluksen avulla.
Martens on Belgian toiseksi suurin panimo ja tottunut pakkamaan olutta muovipulloihin. PET-pulloilla on monia hyviä ominaisuuksia ja ne ovat yleistyneet olutpulloina. Niihin voidaan myös painaa suoraan etikettitiedot uudella digitaalisella painotekniikalla, jonka tarjosi NMP Systems -yhtiö.
Painamisessa käytettiin Agfa Graphicsin LM UV-värejä, joissa värien migraatio on vähäistä. Nämä värit täyttävät eurooppalaiset vaatimukset elintarvikepakkausten painamisessa.
Pulloissa oleva painatus sisälsi vahvennetun todellisuuden (AR) aktivointisovelluksen mobiililaitteille.
Kuva: Agfa Graphics.