Mediamainonnan lasku hidastunut
Mediamainonta väheni edelleen huhtikuussa, mutta lasku on hidastunut. TNS Ad Intelligencen seurannassa olevissa medioissa mainostettiin huhtikuussa 4,3 % vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana. llman vaalimainontaa huhtikuun mainonta väheni 4,5 %.
Kumulatiivisesti mainonta väheni tammi-huhtikuussa 4,7 % edellisestä vuodesta. Alkuvuoden trendin mukaisesti radio-, verkko- ja ulkomainonnan panostuksissa oli edelleen kasvua myös kumulatiivisesti.
Huhtikuussa merkkimainonta väheni 6 %. Kaupan mainonta pysyi samalla tasolla ja muutosta oli vain -0,1 %. Luokiteltu mainonta väheni 3,5 %. Isoimmista toimialoista esimerkiksi finanssialan, moottoriajoneuvojen ja telepalveluiden mainonta laski. Kosmetiikan ja lääkkeiden mainonta sen sijaan piristyi.