Grand Prix autoilijan älykellolle
Vuoden Huippujen historian ensimmäisen Grand Prix -palkinnon sai Nissan Nismo Watch. Kysymyksessä on konsepti älykellosta, joka yhdistää urheiluauton ja ajajan toisiinsa. Konsepti sai myös Kultahuiput sarjoissa Digitaalinen markkinointiviestintä sekä Innovatiivinen media tai ympäristö.
– Ensimmäinen vuoden Huiput Grand Prix ei mennyt muotoilutuotteelle tai tekniselle innovaatiolle, vaikka Nissan Nismo Watch on toki noita molempia. Ennen kaikkea se kuitenkin on loistavaa markkinointiviestintää, Vuoden Huiput -kilpailun ylituomari Kari Eilola sanoo.
Toinen kahden Kultahuipun työ on Nordkappin ja N2:n OP-Pohjolalle suunnittelema Pivo-mobiililompakko, joka voitti sarjoissa Muotoilun tuotteistus ja Digitaalinen muotoilu. Nissan Nismo Watch -konseptin suunnitteli TBWA Helsinki.
Grafian järjestämässä Vuoden Huiput 2013 -kisassa jaettiin 16 Kultahuippua, 42 Hopeahuippua sekä erikoispalkintoja. Palkitut työt 16 sarjasta valitsi 64-henkinen, luovan suunnittelun ammattilaisista koottu tuomaristo. Kilpailuun lähetettiin 840 työtä.
Kuva: Nissan Nismo Watch, TBWA.