Alma Medialle lisää markkinointipalveluja
Alma Media laajentaa palvelujaan markkinointitiedon tarjoamisessa. Yhtiö ostaa JM Tieto Oy:n koko osakekannan. Alma Media omisti ennestään yhtiöstä 20 prosenttia. Myyjinä ovat JM Tiedon perustaja ja yhtiön toimiva johto.
– Kauppalehden ja JM Tiedon palvelut täydentävät erinomaisesti toisiaan, Kauppalehden toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori sanoo. Kauppalehti Tietopalvelut tarjoaa hänen mukaansa pääsääntöisesti yritys-, kiinteistö- ja henkilötietoa, kun taas JM Tieto keskittyy markkinointitietoon ja sen hyödyntämiseen. Loimovuoren mukaan JM Tiedon osaaminen tuottaa synergioita myös muualla Talousmedia ja yrityspalvelut -yksikössä, kuten Alma360:n asiakasmediaratkaisuissa sekä Kauppalehden mediamyynnissä.
JM Tiedon erityisosaamista ovat yhtiön perustajan Marko Viljasen mukaan markkinointi- ja myyntikonseptien rakentaminen B2B-yrityksille. JM Tiedon tarjoomassa yhdistyvät rekisteri- ja analytiikkapalvelut, asiakashankintapalvelut sekä CRM- ja markkinointiteknologiat. Yhtiön liikevaihto kuluvana tilikautena on arviolta 3,6 miljoonaa euroa.
Kevään 2015 kuluessa JM Tieto organisoidaan osaksi Kauppalehti Tietopalvelut -liiketoimintaa. JM Tiedon toimitusjohtaja Marko Viljanen raportoi Kauppalehti Tietopalvelujen johtajalle Otto Mattssonille.