Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Autoteippauksella paljon näkyvyyttä brändille

5.4.2024 09:55Uutiset » Tuotteet ja palvelut
Pepsin uusi logo näkyy kauas rekan kyljessä. Kuva: Grano.

Auton käyttäminen mainospintana on kustannustehokas tapa saavuttaa asiakkaita ja herättää huomiota. Granon mukaan päivittäin Helsingin seudulla liikkuva yrityksen auto voi saada noin 20 000 katsekontaktia. Liikevirtauksien mukaan voi päätellä ja laskea, kuinka monta silmäparia näkee auton päivässä.

Autoteippauksiin erikoistunut Granon avainasiakaspäällikkö Lasse Järvinen osaa kertoa, miksi teippaus ja ajoneuvon brändäys kannattaa.

– Auto on kuin liikkuva mainostaulu. Se on tyylikäs tapa mainostaa ja tuoda brändiä esille, Järvinen sanoo.

Esimerkiksi jakeluautot kulkevat samoja reittejä jatkuvasti.

– Sanotaan, että kuukaudessa jopa 400 000 silmäparia näkee autosi, mikä tekisi yhteensä noin 5 miljoonaa katselukertaa vuodessa. Liikkuva mainos on arviolta 20 % parempi huomioarvoltaan kuin liikkumaton mainos, Järvinen sanoo.

Autoteippauksen etuja on myös se, että teippauksesta tai auton pinnoista ei makseta vuokraa, koska yritys omistaa auton tai hallinnoi sitä.

Auton teippauksen prosessi kestää ajokaluston koon ja pinnat huomioiden 2–3 viikkoa. Teippauksissa puhutaan neliömääristä, joten suurempien autojen kohdalla menee pidempään.

Grano toteuttaa Pepsin uutta brändiä autoihin

Juomayhtiöt Coca Cola ja Pepsi käyttävät autoteippauksia yhtenä keinona brändiensä esilletuomisessa. Pepsillä on parhaillaan menossa globaali brändiuudistus, joka muuttaa Pepsin ilmettä kaikkialla maailmassa. Osana tätä uudistusta kaikki Hartwallin Pepsin kuljetusautot tulevat saamaan uuden ilmeen mukaiset teippaukset. Teippauksista ja muista autojen visuaalisista muutoksista vastaa Grano.

Pepsin uudistuksen myötä yhteensä 17 kuljetusautoa saavat uuden ilmeen. Eri puolilla maata ajossa olevat autot saadaan teipattua sujuvasti paikkakunnasta riippumatta Granon kattavan verkoston kautta.

Ajoneuvojen teippauksiin liittyvä prosessi on Granolla huolella mietitty. Lähtökohtaisesti riittää, että asiakkaalla on prosessin alussa vain idea. Idean pohjalta Grano suunnittelee vedoksen eli havainnekuvan suoraan haluttuun autoon. Sen jälkeen vedos hyväksytetään asiakkaalla ja kun vedos on valmis, lähtee se suoraan tuotantoon. Koko prosessi voidaan viedä läpi jopa parissa viikossa.

Reino Lantto

Hartwallin juomarekka saa Pepsin uuden ilmeen Granon pajalla. Kuva: Grano.
Array
Share: