Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Alma Media kasvoi laajalla rintamalla

21.10.2021 13:34Uutiset » Toimiala
Iltalehti on panostanut digitaaliseen sisältöön, mm. podcasteihin, ja digimainontaan onnistuneesti. Kuva: Iltalehti.

Talouden elpyminen ja yritysostot ovat siivittäneet Alma Median vahvaan kasvuun kolmannella vuosineljänneksellä ja koko vuonna. Kolmannen neljänneksen orgaaninen kasvu oli 14,4 % ja myös yritysostot kasvattivat liikevaihtoa osavuosikatsauksen mukaan.

Konsernin liikevaihto kasvoi tammi-syyskuussa 17,3 % ja oli 197,4 milj. euroa. Digiliiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi jo 77 %:iin. Rekrytointipalveluiden poikkeuksellisen vahva kysyntä nosti liikevaihdon ja kannattavuuden ennätystasolle Alma Career -liiketoimintasegmentissä. Alma Talent -segmentissä sekä median että palveluiden liikevaihto ja kannattavuus kasvoivat. Palveluiden liikevaihto kasvoi sekä orgaanisesti että yritysostoin. Alma Consumer -segmentissä jatkui vahva digitaalisen median ja markkinapaikkojen kasvu.

Medialiiketoiminnassa erityisesti digitaalinen mainonta kasvoi voimakkaasti Iltalehden yltäessä jälleen ennätykselliseen mainosmyyntiin.

Alma Media on tehnyt tänä vuonna merkittävän määrän yritysjärjestelyitä, joka on nostanut konsernin velkaisuusastetta. Liiketoiminnan hyvän tuloksen ansiosta konserni on kuitenkin pystynyt parantamaan kolmannella neljänneksellä rahoitusasemaansa ja parantamaan vakavaraisuuttaan.

Array
Share: