Yleisömittauksen kehittäjäksi Tomi Härmä
Sanoman, Alma Median, MTV:n ja Yleisradion perustaman medioiden yleisömittausta kehittävän Media Metrics Finlandin (MMF) toimitusjohtajana aloittaa Tomi Härmä 23. helmikuuta.
Härmä siirtyy MMF:n johtoon mediatoimisto Dagmarista, jossa hän toimi senior client directorina.
Uuden Media Metrics Finlandin tavoitteena on ymmärtää suomalaisten mediankulutusta nykyistä paremmin. Yritys tutkii ja mittaa mediankulutusta eri medioissa kehittämillään yhdenmukaistetuilla sekä vertailukelpoisilla menetelmillä.
– Yleisömittauksen kehittäminen on koko markkinointi- ja mediatoimialan yhteinen haaste. Sisältöjen ja palveluiden kulutus on jo monikanavaista. Tarvitaan mittaamisjärjestelmät ja työkalut, jotka tukevat tätä kehitystä, sen seurantaa ja hyödyntämistä, MMF:n hallituksen puheenjohtaja Antti Järvinen sanoo tiedotteessa.