Uusi ilme Xeroxille

8.1.2008 16:07Uutiset » Toimiala

Xerox julkaisi eilen uuden brändi-ilmeen. Vanha logo sai väistyä modernimman tieltä. Se on yhtiön historian suurin brändin identiteettimuutos.

Uudessa logossa on nyt kaksi elementtiä: firman nimi ja sitä kuvaava symboli. Nyt Xerox-sana kirjoitetaan hieman pehmeämmällä fontilla ja tavoitteena on varmaankin inhimillistää ihmisten mielikuvaa yrityksestä. Tutun Xerox-sanan vieressä on nyt myös pyöreä symboli, jonka sisällä on X:n muotoinen leikkaus. X on valkoisella, kun muut logon värit ovat tietenkin punaisia. Ympyränmuotoinen symboli, jonka sisustan yhdistää X:n muotoon hahmotellut viivat, kuvaa yhtiön mukaan Xeroxin läheistä yhteyttä asiakkaisiinsa, kumppaneihinsa, toimialaansa ja innovaatioon. Myös muita, ehkä hiukan hauskempia yhteyksiä on symbolissa jo nähty, esimerkiksi Tanskan lippu tai X-Box-logo. Elementtejä on tarkoitus käyttää jatkossa aina yhdessä.

– Brändimme on yksi arvostetuimmista ominaisuuksistamme ja sen arvo liiketoiminnallemme on mittaamaton. Brändimme kuvastaa laatua, innovaatiota, asiakaslähtöisyyttä ja rikasta kulttuuriamme. Nyt vahvistamme kaikkia näitä ominaisuuksiamme ja annamme brändillemme ajanmukaisen ilmeen – tämä kuvastaa nykyistä liiketoimintaamme, joka on tänä päivänä vähemmän muodollista, paljon aiempaa elävämpää ja se paitsi heijastaa perinteitämme myös katsoo tulevaisuuteen, johtaja Ursula Burns Xeroxilta sanoo.

Brändin uusimisen ajankohta ei ole siinä mielessä yllätys, että kevään drupa-messut lähestyvät jo kovaa vauhtia. Xerox aikookin lanseerata uutta brändiään näkyvästi jo ennen messuja. Muun muassa kaikki kotisivut ovat jo uusittu. Myös kaikki esitteet ja käyntikortit saavat pian uuden ilmeen.

Lisätietoja www.xerox.fi.

Katso yrityksen Xerox estradisivu
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone