Mediamainonta väheni yhä syyskuussa
Printin syksy on kolea ja myös ulkomainonta on hyytynyt syyskuussa TNS Ad Intelligencen kokoamien lukujen mukaan. Seurannassa olevissa medioissa mainostettiin syyskuussa 3,7 % vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana aikana.
Syyskuussa mediamainonnan määrä väheni 3,7 % viime vuoteen verrattuna ja kumulatiivisesti muutos oli -3,2 %. Positiivista kehitystä oli radio-, televisio – ja verkkomainonnassa. Printtimainonnan lasku jatkui voimakkaana.
Syyskuussa merkkitavaramainonta laski 2,2 %, kaupan mainonta väheni 4,8 % ja luokittelussa ilmoittelussa laskua oli 8,3 %. Isoimmista toimialoista erityisesti elintarvike- ja finanssialan mainonta kasvoi reippaasti. Lääke- ja telealan mainonta oli myös kasvussa, ja kodinkoneiden mainontakin piristyi selvästi. Muilla merkittävillä toimialoilla mainonnan määrässä ei ollut huomattavaa positiivista kehitystä.