Alma Consumer keskittyy kuluttajaliiketoimintaan
Alma News & Lifen ja Alma Regionsin yhdistämisestä syntyvän uuden, kuluttajamedialiiketoimintaan keskittyvän liiketoimintasegmentin nimeksi on valittu Alma Consumer. Yksiköllä on merkittävä rooli suomalaisen mediakuluttajan arjessa.
– Uuden yksikön keskiössä ovat suomalaiset kuluttajat. Keskitymme palvelemaan heitä elämän merkityksellisissä asioissa – paikallisesta ja valtakunnallisesta näkökulmasta. Tuotamme uutisia ja viihdettä kotimaasta sekä maailmalta ja nostamme ajankohtaisimmat aiheet keskusteluun. Lisäksi kehitämme relevantteja digitaalisia kuluttajapalveluja, sanoo uuden liiketoimintasegmentin johtaja Kari Kivelä.
Alma Consumer -yksikön mediat ja palvelut tavoittavat painettuina ja digitaalisina 2,6 miljoonaa suomalaista. Alma Consumer julkaisee valtakunnallista uutismedia Iltalehteä, alueellisia lehtiä Aamulehteä, Satakunnan Kansaa ja Pirkanmaalla sekä Länsi- ja Keski-Suomessa ilmestyviä paikallis- ja kaupunkilehtiä. Lisäksi liiketoimintasegmentin tuotevalikoimassa on useita digitaalisia kuluttajapalveluita lifestyleen, matkailuun, ruoanlaittoon ja seuranhakuun liittyen. Myös paino- ja jakeluyksikkö Alma Manu kuuluu liiketoimintasegmenttiin.
Yhdistämisestä muodostuva Alma Consumer on liikevaihdoltaan Alma-konsernin suurin liiketoimintayksikkö. Vuoden 2017 pro forma liikevaihto oli 151 miljoonaa euroa.