Aikakauslehtien parhaat palkittiin
Aikakausmedian Edit -kilpailussa palkittiin 17.3.2016 toimituksellisten sarjojen lisäksi mainonnan ostajia ja tekijöitä. Vuoden 2015 aikakauslehtimainostajaksi valittiin Orion Pharma. Vuoden 2015 yleisölehti on A-lehtien Deko.
Orion Pharma on tiedotteen mukaan rakentanut brändiään pitkäjänteisesti aikakauslehtien avulla. Mediasuunnitteluun on panostettu, ja erilaisille tuotteille on onnistuttu löytämään sopivat kohderyhmät erilaisista lehdistä. Paitsi yleisölehtiä, myös ammatti- ja järjestölehtiä on hyödynnetty parhaalla mahdollisella tavalla. Vuonna 2015 Orion Pharma kasvatti panostuksiaan yleisölehtiin 37 %. Mainonta tutkitusti huomataan, siitä pidetään ja se lisää ihmisten ostokiinnostusta enemmän kuin toimialan mainonta keskimäärin.
Vuoden ammatti- ja järjestölehti tai asiakaslehti -sarjan tittelin sai Ulkopolitiikka.
Parhaana aikakauslehtimainoksena palkittiin Hartwallin mainossarja ”Lapin Kulta”. Tuomariston mielestä sarja tehosi myyttisyydellään. Mainossarjan on toteuttanut mainostoimisto N2 Albiino ja mediatoimisto Dagmar.