Alma Media kasvoi turbulentissä ympäristössä
Alma Median liiketoiminta kehittyi kolmannella vuosineljänneksellä Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamista häiriöistä huolimatta vahvasti. Liikevaihto kasvoi 10 % 74,5 milj. euroon ja oikaistu liikevoitto 8,1 %: 19,3 milj. euroon. Konserni pitää tulosennusteensa ennallaan loppuvuodelle.
Heinä-syyskuussa Alma Careerin kaikissa toimintamaissa työvoiman kysyntä säilyi vahvana ja liikevaihto kasvoi selvästi. Merkittävät markkinointipanostukset kasvattivat kustannuksia.
Alma Consumer-ryhmässä tehtiin haastavasta markkinatilanteesta huolimatta ennätystulos. Liikevaihto kasvoi kaikissa liiketoimintayksiköissä. Kustannusten kasvu perustui suunniteltuihin ICT- ja markkinointipanostuksiin.
Alma Talentin vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi 5 %. Liikevoittoa heikensivät kohonneet paino- ja jakelukustannukset sekä lisäpanostukset tuotekehitykseen ja myyntiin.
Tammi-syyskuussa konsernin liikevaihto kasvoi 16,5 % ja oli 230,1 milj. euroa. Digiliiketoiminnan osuus liikevaihdosta nousi 81,1 prosenttiin.