Raflatac laajensi tuotevalikoimaansa yrityskaupalla
UPM Raflatacin AMC AG (Advanced Methods of Coating) -yrityskauppa on saatu päätökseen. Tiedotteen mukaan hankinta laajentaa Raflatacin tuotevalikoimaa ja nopeuttaa kasvua erityisesti Keski-Euroopassa.
Kaupan myötä Raflatacin tuotevalikoimaan tulevat viscom/graafiset materiaalit, joita myydään tällä hetkellä Intercoat-brändin alla. Lisäksi valikoimaan tulevat Global Notes- ja Print Inform -brändinimien alla myytävät itseliimautuvat tuotteet.
AMC AG työllistää yli 300 henkilöä, ja sillä on kaksi tuotantolaitosta Pohjois-Saksassa: Kaltenkirchen ja Hagenow. UPM Raflatac odottaa saavansa yrityskaupasta merkittäviä synergiaetuja.
– Olemme tyytyväisiä, että kauppa on nyt saatu päätökseen ja voimme aloittaa yhteisen kasvun houkuttelevassa erikoispakkausratkaisujen arvoketjussa sekä tarjota asiakkaillemme entistä vahvempaa tuotevalikoimaa, toteaa UPM Raflatacin liiketoiminta-alueen johtaja Antti Jääskeläinen.