Pakkauksilla voi parantaa tulosta verkkokaupassa
Pakkauksella on väliä verkkokaupassakin. Pakkaussuunnittelun ja luontoa säästävien materiaalivalintojen avulla voidaan parantaa huomattavasti tulosta verkkokaupassa. Tämä on Stora Enson Viewpoint-raportin keskeinen johtopäätös.
Verkkoruokakaupassa tulos voidaan raportin mukaan jopa kaksinkertaistaa strategisen pakkaussuunnittelun avulla. Kauneus- ja terveystuotteiden verkkokaupassa voidaan saavuttaa 50 prosentin tulosparannus.
Pakkausratkaisujen avulla voidaan lisätä asiakasuskollisuutta sekä vähentää ympäristökuormaa ja kuljetusmääriä. Ruokakaupassa mahdollisuuksia on erityisesti tuotteiden keräilyn tehostamisessa ja tuotevahinkojen vähentämisessä.
– Optimoitujen pakkausratkaisujen kehittämisellä voi selvästi olla positiivinen vaikutus myyntiin, kustannuksiin ja ennen kaikkea asiakasuskollisuuteen. Nämä ovat verkkokaupan kolme tärkeätä kannattavuuden parametriä, sanoo johtaja Björn Thunström Stora Enso Packaging Solutions -yksiköstä.
Kuva: Stora Enso.