Pakkauksilla lievitetään koronakriisin vaikutuksia

12.5.2020 10:16Uutiset » Pakkaukset
DS Smith lahjoittaa 7 000 verkkokauppapakkausta Kyrö Distillery Companylle käsidesin toimituksiin. Kuva: DS Smith.

Koronakriisi on saanut monet pakkausalan yritykset asettamaan etusijalle pakkaukset, joilla vastataan koronakriisin aiheuttamiin ongelmiin ja elintarvikkeiden kysyntään. DS Smith lahjoittaa verkkokauppalaatikoita Kyrö Distillery Companylle käsidesiä varten. DS Smith myös tukee Kotipizzan nouto- ja kuljetusmyynnin kasvua pakkauksien toimituksilla.

DS Smith lahjoittaa 7 000 verkkokauppapakkausta käsidesin toimituksiin. Verkkokauppapakkaukset toimitetaan DS Smithin Suomen tehtailta Pohjanmaalla alkoholituotantoa käsidesituotannoksi muuttaneelle Kyrö Distillery Companylle, joka pakkaa niihin kuuden pullon erinä käsidesiä toimitettavaksi verkkokaupastaan sitä tarvitseville.

– DS Smithin arvojen mukaista on osallistua kussakin toimintamaassa valikoituihin, yhteiseksi hyväksi koituviin hankkeisiin. Kun kuulimme, että kansainvälisissä kilpailuissakin menestynyt asiakkaamme Kyrö Distillery Company lähtee mukaan taistoon COVID-19 -tautia vastaan ja aloittaa käsidesituotannon, halusimme kantaa kortemme kekoon ja lahjoittaa heille verkkokauppaan suunniteltuja ympäristön huomiovia aaltopahvisia laatikoita, joissa tuote voi matkata turvallisesti sinne, missä sitä tarvitaan, kertoo DS Smithin Suomen liiketoiminnan toimitusjohtaja Ari Viinikkala.

Viinikkalan mukaan tämäkin teko on perustunut yrityksen osaavaan ja ammattitaitoiseen henkilökuntaan, jonka toiminta on mahdollistanut omalta osaltaan esimerkiksi ruoka- ja lääkehuoltoon liittyvien elintärkeiden toimitusketjujen toiminnan myös pandemian keskellä.

Pizzalaatikoiden kysyntä kasvoi nopeasti

Ravintoloiden toimintakenttä muuttui maaliskuussa ratkaisevasti, kun niiden oli siirryttävä vain nouto- ja kuljetusmyyntiin. Monen ravintolan vasta käynnistellessä nouto- ja kuljetusmyyntitoimintaansa, Kotipizzalla oli siitä jo kokemusta ja osaamista, jonka myötä se on kasvattanut verkossa myytävien tuotteiden menekkiä merkittävästi, ja samalla lisännyt jakelupeittävyyteensä uusia kotiinkuljetusalueita.


Pizzalaatikoiden tarve kasvoi Kotipizzassa nopeasti, kun ravintolat joutuivat maaliskuussa uuteen tilanteeseen, Kuva: DS Smith.