PunaMusta Media osti enemmistön Profilight Oy:stä

30.4.2021 10:28Uutiset » Toimiala
Profilight on toimittanut useita jättinäyttöjä Ratinan Kauppakeskukseen Tampereella. Kuva: Profilight.

PunaMusta Media Oyj osti 30.4. visuaalisten näkyvyysratkaisujen, valaistusten ja projisointien osaaja Profilight Oy:n osakekannasta 70 prosenttia. Tiedotteen mukaan kaupalla konserni täydentää tarjontansa kattamaan kokonaisvaltaisesti yleisötapahtumien, messujen, festivaalien ja julkisten tilojen näkyvyysratkaisut.

Yritysosto tukee PunaMusta Media -konsernin uudistunutta strategiaa, jonka päämääränä on toimia yritysten kokonaisvaltaisten erottuvien markkinoinnin ratkaisujen kumppanina ja laadukkaiden digitaalisten palvelujen tarjoajana.

– Nyt meiltä saa yhdeltä luukulta kaikki yrityksen näyttävään ja laadukkaaseen näkyvyyteen tarvittavat elementit. Tavoitteemme on olla kokonaisvaltainen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkaillemme, ja Profilight täydentää osaamisemme esimerkiksi tapahtumien, ostoskeskusten ja ulkomainonnan ratkaisuissa, kertoo PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan.

PunaMustan palveluihin kuuluvat nyt perinteisten näkyvyysratkaisujen, kuten myymälä-, tila- ja tapahtumaratkaisujen lisäksi erilaiset jättiscreenit, liikkuvaa kuvaa hyödyntävät seinät, katot ja lattiat, rakennusten ulkovalaistukset ja näyttävät projisoinnit.

Yrityskaupan taustalla on konsernin uusi strategia, johon kuuluu vahvistuminen digitaalisten palvelujen tarjoajana. Huhtikuussa konserni osti myös loput 49 % PunaMusta Digitalista.

Profilight Oy on visuaalisiin kokonaisratkaisuihin erikoistunut palveluyritys. Yhtiön liikevaihto koostuu pääasiassa näkyvyyden erikoisratkaisuista ja näyttötekniikan suunnittelusta, myynnistä ja toteutuksista. Profilight Oy:n liikevaihto oli marraskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella 0,9 milj. euroa ja liikevoitto 0,1 milj. euroa.

Share: