Milttonin kampanja oli Vuoden Huippu

18.9.2020 08:24Uutiset » Pakkaukset
Vuoden Huiput -kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix’n voitti Milttonin Hän-kampanja. Kuva: Grafia.

Grafian Vuoden Huiput -kilpailun pääpalkinnon eli Grand Prix’n voitti Milttonin ”Hän – suomen kielen kaunein sana”. Platinahuipun sai Ritva Isteri, SEKin senior creative. Luovan suunnittelun ammattilaiset valitsivat 40. kerran kotimaisen markkinointiviestinnän ja muotoilun kärjen.

Parasta suomalaista luovaa suunnittelua palkitsevan kilpailun voittajia juhlittiin tällä kertaa virtuaaligaalassa.

Kultahuipun voitti kaikkiaan 14 kilpailutyötä ja Hopeahuipulla palkittiin 42 työtä. Lisäksi jaettiin kilpailun Grand Prix eli pääpalkinto, henkilöpalkintoja sekä kolme erikoispalkintoa. Eniten palkintoja sai jälleen TBWA\Helsinki.

Kilpailun pääpalkinnon voittaja on ylituomarin Jyrki Poutasen Kultahuippujen joukosta valitsema Hän – suomen kielen kaunein sana. Kampanjan on Milttonin Suomen maakuvaviestintää ohjaavalle Finland Promotion Boardille.

Teksti-sarjan Kultahuipullakin palkittu ”Hän” on sarjan tuomariston mukaan ”kaunis sana, tarina kansallisylpeydestä, vientituote. Pieni pronomini, joka kertoo suuria Suomesta, tasa-arvon edelläkävijämaasta, ja sen tasapuolisista mahdollisuuksista. Kun yksi sana tekee kaiken edellä mainitun, on käsissämme vuoden voimakkaimmat kolme kirjainta”.

Pakkauksien kultahuipun sai Myssyfarmi Oy:n kampanja. Kuva: Grafia.

Myssykampanjassa huippupakkaus

Pakkauksien kultahuipun sai Myssyfarmi Oy:n kampanja, jonka suunnittelutoimisto oli Mikola Communication Design Oy. Kampanjassa tarjottiin suomalaista ekoluksusmuotia maailmalle Pöytyän isoäitien kutomana.

Tuomariston mukaan työssä oli ”vähäisillä elementeillä kommunikoitu brändin tarina. Puhuttelevaa valokuvaa ja harkittuja yksityiskohtia. Tyylikästä minimalismia ja rohkeutta pakata tuote uudella tavalla”.

Habitaren peruunnuttua kilpailun parhaimmisto asetetaan esille Kämp Gardeniin. Vuoden Huiput 2019 -näyttely avautuu 5.11. ja jatkuu 26.11.2020 saakka. Myös vuoden 2019 parasta luovaa suunnittelua jälkipolvillekin dokumentoiva Vuoden Huiput -vuosikirja on ilmestynyt. Vuosikirjaan valikoitui kaikkiaan 118 työtä eli noin 15 % kilpailuun lähetetyistä 750 työstä.

Kaikki palkitut työt löytyvät täältä.