Mailhouse tähtää kasvuun uudella ilmeellä

29.1.2021 08:15Uutiset » Toimiala

Mailhouse Oy on julkaissut uuden brändistrategian ja yhtenäistänyt visuaalisen ilmeensä. Tulevaisuuden tavoitteena on hyödyntää muodostetun konsernin tuomia synergiaetuja, kehittää toimintaa ja jatkaa kasvua.

Mailhouse Oy on vakiinnuttanut viimeaikaisilla yrityskaupoillaan asemansa Suomessa suoramarkkinoinnin, digitaalisen printtiviestinnän ja postituksen asiantuntijana. Mailhouse ja sen tytäryhtiöt tarjoavat jatkossa asiakkailleen yhdeltä ovelta kaikki markkinointiviestinnän, digipainamisen ja logistiikan palvelut.

Vuonna 2011 perustettu Mailhouse syntyi Itellan (nykyinen Posti) ulkoistaessa suoramarkkinointipostitusliiketoiminnan Elina Malmgrenin ja Tuomo Mobergin perustamalle yritykselle.

Mailhouse vahvisti asemaansa Suomen suurimpana postitustalona vuosina 2015 ja 2016 hankkimalla Postituspojat ja Bisnode Marketingin tulostus- ja postitusliiketoiminnan. Tämän jälkeen Mailhouse-konserni on kasvanut nopeasti suoramarkkinoinnin ja postituksen palveluita myyvästä yrityksestä laaja-alaiseksi markkinointiviestinnän, digipainotuotteiden ja logistiikan kokonaisuuksien palveluntarjoajaksi.

– Vuonna 2017 perustimme Logisticshouse Oy:n tuottamaan varastoinnin ja logistiikan palveluita. Pian mukaan tuli digipainotuotteita valmistava Painonet Oy. Tätä liiketoimintaa vahvistamaan hankittiin Kirjapaino Topnova Oy, Paintek Pihlajamäki Oy ja Painosoppi Oy, kertoo Mailhouse Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Moberg.

Kesällä 2020 Nitova Oy:n liimasidonta- ja postitusliiketoiminta liitettiin osaksi Painonet Oy:tä.

Toiminnan laajentuessa konserniin haluttiin luoda yhtenäinen ja selkeä brändistrategia sekä visuaalinen ilme. Markkinointikumppaniksi valikoitui Zeroten Oy, jolla on kokemusta Mailhouse-konsernin digitaalisesta markkinoinnista ja kampanjasuunnittelusta.

Tiiviissä yhteistyössä toteutettu brändistrategian selkiytys ja visuaalisen ilmeen päivittäminen yhdistävät konsernin toiminnot saman katon alle ja selkiyttävät konserniyhtiöiden tunnistamista.

– Ulkoisen tunnistettavuuden lisäksi halusimme myös, että koko konsernin henkilökunta voi kokea olevansa osa kokonaisuutta ja olla siitä ylpeä, toteaa konsernin hallintojohtaja Elina Malmgren.

Mailhouse-konsernin uudistettu ilme on julkaistu 26. tammikuuta 2021 konsernin kaikilla digitaalisilla alustoilla. Konsernissa työskentelee tällä hetkellä 50 henkilöä ja kokonaisliikevaihto on n. 10 milj. euroa.

Mailhousen perustivat Elina Malmgren ja Tuomo Moberg, jotka ovat edelleen konsernin johdossa. Kuva: Mailhouse.
Share: