Ilkka-Yhtymä laajentaa markkinointipalvelujaan

4.11.2020 09:21Uutiset » Toimiala
Digimoguli on toteuttanut mm. Kaskipuun markkinointia digikanavissa. Kuva: Digimoguli.

Ilkka-Yhtymään kuuluva markkinointitoimisto Myynninmaailma Oy on ostanut 3.11.2020 enemmistöosuuden oululaisesta digitoimisto Digimoguli Oy:stä. Yrityskaupan myötä syntyy liikevaihdoltaan yksi alueensa suurimmista markkinointitoimistoista. Kauppa on jatkoa konsernin laajentumiselle markkinointipalveluissa.

Yrityskaupan myötä konsernin media- ja markkinointipalvelut liiketoimintakokonaisuus vahvistuu etenkin markkinointiosaamisen osalta.

– Myynninmaailman siirtyminen vuonna 2019 osaksi I-Medioita on kasvattanut yritysasiakkaille tarjottavien digimarkkinointipalveluidemme tarjontaa. Jo ensimmäinen yhteinen vuosi on osoittanut päätöksen olleen oikea. Digimoguli Oy täydentää entisestään markkinointipalveluidemme asiantuntijuutta ja vahvistaa valtakunnallista toimintaamme, kertoo konsernin media- ja markkinointipalveluiden liiketoimintajohtaja Jarno Puutio.

Digimoguli Oy on vuonna 2015 perustettu valtakunnallisesti palveleva digitoimisto. Yritys työllistää seitsemän myynnin, markkinoinnin ja web-teknologioiden asiantuntijaa Oulussa. Palvelukärkinä toimivat tiedotteen mukaan laadukkaiden verkkopalveluiden suunnittelu ja toteutus, digitaalinen myynti ja markkinointi sekä videotuotannot. Vuonna 2019 Digimogulin liikevaihto oli 450 000 euroa.

Konserni kasvoi alkuvuonna

Ilkka-Yhtymä on viime vuosina kasvattanut sanomalehtien ja painopalvelujen rinnalle markkinoinnin ja viestinnän palveluita. Vuonna 2019 ostettiin somessa.com Oy ja Myynninmaailma Oy. Tammikuussa 2020 ostettu Liana Technologies Oy tuottaa markkinoinnin ja viestinnän teknologiapalveluita.

Konserni on päässyt yrityskauppojen avulla kasvuun, vaikka mediamarkkinat ovat supistuneet koronaepidemian takia. Tämän vuoden kolmannen vuosineljänneksen liikevaihdon kasvu oli 32,7 % ja tulos voitollinen. Tammi-syyskuun liikevaihto nousi 23,6 % edellisestä vuodesta.

Share: