Hansaprintille menestystä ”Touching the Future” -kilpailussa
Hansaprintin ja Luovian kehittämä ”TagAge” eli ns. ”web to tag” palvelu valittiin 29.4.2008 Monacossa NFC-Forumin globaalissa kilpailussa kaupallisen sarjan hopeatilalle. Kilpailuun osallistui yli 50 ehdotusta, jotka oli lähetetty 21 eri maasta.
TagAge on palvelu, jonka kautta voi tuottaa personoidulla ulkoasulla NFC-luettavia tarroja (myTag) ja postereita (smartPoster). TagAgea kehitetään palvelemaan sekä yritys että kuluttaja-asiakkaita.
NFC eli Near Field Communication on lyhyen kantaman (1–10 cm) langaton viestintäteknologia, joka mahdollistaa tiedonsiirron laitteiden välillä. NFC:tä tukevat laitteet voivat kommunikoida perinteisten älykorttien lukijoiden kanssa (ISO 14443) tai toisten NFC-laitteiden kanssa. Yleisiä NFC-teknologian käyttötapoja ovat mm. joukkoliikenne ja maksaminen. NFC yleistyy matkapuhelimissa.
Palvelun beta-versio löytyy internet-osoitteesta www.tagage.fi.
Lisätietoja saa kehitysjohtaja Jukka Saariluomalta, puh. 010 542 5850 tai tutkimuspäällikkö Tommi Katilalta puh. 010 542 4551.