Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

MEB nostaa rimaa palvelullaan

27.10.2023 12:26Uutiset » Advertoriaalit

Huom! Tämä on Canon Suomen maksullinen advertoriaaliartikkeli.

“Pingviini on ystävällinen ja sympaattinen hahmo, johon on helppo tykästyä. Ja ystävällisyys on meidän kantava voima, joka näkyy meidän pitkissä asiakassuhteissa”, kertoo Anssi Soinio.

Mister Easy Business eli MEB ravistelee painoalan toimintatapoja. Kampissa, Helsingin sydämessä toimiva yritys vastaa nykypäivän asiakkaiden tarpeisiin nopeudella ja kehittyneellä verkkokaupalla.

Kampin Sähkötalossa Robert’s Coffeeta vastapäätä näkyy ystävällisen näköinen pingviini. Tämä MEBin logossa seikkaileva maskotti rakastaa painotuotteita – ja asiakkaitaan.

– Pingviini ottaa avosylin vastaan kaikki. Se on ystävällinen ja sympaattinen hahmo, johon on helppo tykästyä. Ja ystävällisyys on meidän kantava voima, joka näkyy meidän pitkissä asiakassuhteissa, kertoo Anssi Soinio, tulostuspalveluyritys MEBin osakas ja sen arjesta vastaava johtaja. Soinio on ollut mukana yrityksen toiminnassa sen perustamisesta, vuodesta 2007 asti. MEBin tavoitteena on ollut alusta alkaen tarjota asiakkaille helppoa, nopeaa ja mukavaa palvelua, mikä välittyy myös Kampin palvelupisteessä ja laajassa MEB-verkkokaupassa. 

MEB on hiljattain laajentunut ja sillä on Kampissa 250 neliömetriä tilaa. Viime tilikaudella yritys teki noin 785 000 euron liikevaihdon. Se oli yrityksen suurin liikevaihto, mutta nyt yritys on menossa jo kovaa vauhtia kohti miljoonan euron liikevaihtorajaa.

MEB Mister Easy Business

Virallinen nimi: Kaunokaiverrus Oy
Perustettu: 2007
Sijainti: Kampin kauppakeskus, Sähkötalo
Tuotteet: Paino-, suurkuva-, tekstiili-, promo- ja lahjatuotteet
Muuta: Itse kehitetty verkkokauppa, pikatoimitukset, ihmislähtöinen palvelukonsepti, avoinna myös iltaisin
ja lauantaisin

– Meillä on omistajien lisäksi kuuden työntekijän tiimi. Rekrytoinnit ovat olleet meille tosi tärkeässä roolissa. Haluan aina palkata sellaisen työntekijän, jolla on empaattinen ja positiivinen asenne – eli pingviinimeininki. Se painaa vaakakupissa enemmän kuin vahva CV tai alan asiantuntijuus. Pingviinitiimimme pitää yllä hyvää fiilistä ja se kääntyy yleensä siksi tärkeimmäksi, eli asiakastyytyväisyydeksi.

Mikä tekee MEBistä ainutlaatuisen?

– Kyllä se on meidän palvelukonseptimme. Meillä on Suomen helpoin, nopein ja ystävällisin palvelu, jota tukee edistyksellinen verkkokauppamme. Olemme saavutettavissa verkossa 24/7, mutta myös palvelupiste on laajasti auki hyvien kulkuyhteyksien varrella. Olemme arkisin iltaan klo 19 asti auki ja lisäksi liike on auki myös lauantaisin, jolloin hoidamme asiakkaille usein paniikkitoimituksia. Saavutettavuus on ihan yksi ykkösjuttuja meille ja asiakkaillemme. Myös nopeutemme on huimaa: asiakkaamme voivat tilata verkosta painotuotteita, jotka ovat noudettavissa saman päivän aikana.

– Haluamme kasvaa ja samalla ravistella alan palvelukulttuuria. Toimimme monissa asioissa täysin eri tavalla kuin muut, kaavoihin kangistuneet alan yritykset. Ihmislähtöisistä toimintamalleistamme hyötyisi moni printtialan yritys, Soinio vinkkaa.

TEHOKAS VERKKOKAUPPA

MEB on kehittänyt verkkokauppaansa jo 9 vuotta ja nykyinen versio on ollut toiminnassa kolme vuotta. Alustaa lukuun ottamatta verkkokauppa on itse kehitetty. Nyt tilauksista jo noin puolet tulee verkosta. Tärkeässä roolissa verkkokaupassa on tuotehallinta.

– Tuotehallinta on usein akilleenkantapää painoverkkokaupassa, mutta olemme saaneet sen innovoitua tosi järkeväksi ja skaalautuvaksi. Laajaa tuotevalikoimaa sekä hinnastoja on helppo ylläpitää. Tilausjärjestelmä on yrityksemme tärkein työkalu ja se mahdollistaa laadukkaan ja nopean palvelumme. Asiakkaiden lisäksi myös myyjämme hyödyntävät verkkokauppaa tarjousten laskemiseen ja tilausten kirjaamiseen. Harvasta verkkokaupasta voi tilata tuotteita, etenkään räätälöityjä, samalle päivälle. Merkittävä osa tilauksista on pikatoimituksia, Soinio paljastaa.

MEBin kasvavasta 12 000 rekisteröityneen asiakkaan joukosta arvokkain ryhmä on pk-yritykset, joille osalle MEB toimii myös mainostoimistona. MEB siis tekee asiakkailleen myös tarpeen vaatiessa aineistot. Asiakkaiden joukossa on myös suuria yrityksiä.

MEBin tyylinen palvelukonsepti sopii hyvin kaupunkien keskustoihin ja kauppakeskuksiin.

– Kaupungin ytimessä kun olemme, niin yritysten lisäksi meillä käy myös merkittävä määrä kuluttajia. Kaikki asiakkaat suuryrityksistä kuluttajiin otetaan vastaan ja palvellaan samalla tavalla rennosti, sujuvasti ja nopeasti. Kohtaamme ihmiset ihmisinä heidän taustoihinsa katsomatta.

Myydyimpiä tuotteita ovat julisteet, käyntikortit, esitteet ja flyerit. Myös tekstiilituotteet ovat kasvaneet ihan paperituotteiden rinnalle. Isossa roolissa on MEBin edustaman Pure Waste -merkin t-paidat ja hupparit. Lisäksi yritys tekee kaiverruksia kylttien lisäksi esimerkiksi erilaisiin lahjatuotteisiin ja pokaaleihin. Ja toki hyvin paljon muuta.

Yksi kehityssuunta MEBillä on tapahtumien toteutus.

– Haluamme tehdä entistä enemmän kokonaisia tapahtumia, toteuttaa asiakkaalle kaikki siihen tarvittavat tuotteet ja palvelut. Näemme tapahtumapuolessa paljon potentiaalia ja tulemme satsaamaan palvelujemme kehittämiseen sillä saralla.

Tapahtumien osalta MEBin sijainnista on varmasti hyötyä, sillä moni yritystapahtuma järjestetään Helsingin keskustassa tai sen liepeillä. Valttina tapahtumien osalta on myös MEBin vahva kaksikielinen palvelu.

– Meiltä saa englanniksi kaikki palvelut. Tapahtumapuolella ja toki muutenkin tästä on etua, sillä moni ulkomaalainen yritys tarvitsee nopeaa, mutkatonta ja luotettavaa kumppania, joka puhuu samaa kieltä.

MEBin verkkokauppa on kokonaan itse kehitetty. Asiakkaiden lisäksi myös myyjät hyödyntävät verkkokauppaa tarjousten laskemiseen ja tilausten kirjaamiseen.

INVESTOINTEJA, INTOA JA LAAJENTUMISTA

MEB on tehnyt ja tulee tekemään säännöllisesti investointeja. Soinion mukaan yritys on investointien suhteen nyt todella hyvässä iskussa. Yrityksen tuorein investointi on Suomen ensimmäinen Canon ImagePress V900 -digipainokone.

– Olemme alusta alkaen tehneet Canonin kanssa yhteistyötä digituotantolaitteiden osalta. Meille on tärkeää, että sekä koneet että myös huolto pelaavat luotettavasti. Ei olla jääty pulaan. Siitä kiitos Canonille.

Tulevaisuuden suhteen Soiniolla on selvät sävelet.

– Parannamme b2b-puolen palveluvalikoimaa varsinkin tapahtumien osalta, kehitämme edelleen verkkokauppaa ja tulemme tarjoamaan asiakkaillemme myös kokonaan digitaalisia palveluita, kuten verkkosivuja ja mainontaa. Lisäksi haluamme laajentua muihin kaupunkeihin pienempien palvelupisteiden avulla. Ymmärrystä asiakkaista ja palvelun tuottamisesta isommassa mittaluokassa löytyy, mutta kasvua saataisiin nopeammin mahdollisten kumppanuuksien ja lisäresurssien avulla, Soinio pohtii.

Merkittävä osa tilauksista on pikatoimituksia.

MEBin tyylinen palvelukonsepti sopii hyvin kaupunkien keskustoihin ja kauppakeskuksiin, joista varsinkaan Suomessa ei tunnu löytyvän tulostuspalveluyrityksiä, lukuun ottamatta valokuvausliikkeitä. Jos joku yritys haluaa laajentua kauppakeskuksiin tai kantakaupunkeihin, niin MEB olisi varmasti hyvä kumppani sen tavoitteen toteuttamisessa.


 

Array
Share: