Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Dentsu yhdisti luovat palvelunsa

13.12.2021 08:55Uutiset » Toimiala
Kuvassa vasemmalta oikealle Jenni Roivas, Jussi Hakanen ja Lauri Karolainen Dentsu Creativesta. Kuva: Dentsu.

Markkinointitoimisto Dentsu yhdistää sisältömarkkinointipalvelunsa, kokemuksellisen markkinoinnin palvelut ja mainostoimistopalvelut Suomessa yhdeksi luovaksi yksiköksi, Dentsu Creativeksi. Järjestely on tiedotteen mukaan vastaus yritysten hybridiajan haasteeseen, jossa brändikokemuksen on oltava yhtenäinen niin läsnä kuin etänä, kaikissa kohtaamispisteissä ja kanavissa.

Dentsu kertoo olevansa Suomen suurin markkinointitoimisto. Uuden yksikön luovana johtajana toimii Jaakko Koskinen, ja liiketoimintaa vetää Dentsuun kuuluvan mainostoimisto Isobarin toimitusjohtaja, Mikko Rissanen.

– Meitä on nyt 35 luovaa ammattilaista samassa tiimissä sisältömarkkinoinnin, kokemuksellisen markkinoinnin sekä mainonnan maailmasta. Kokonaisuudessaan Dentsussa meitä on Suomessa 170. Toimimme Open Teaming -periaatteella ja pystymme tuomaan pöytään useampia luovia näkökulmia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin, kertoo Jaakko Koskinen.

Dentsun luovien palveluiden liikevaihto edellisellä tilikaudella oli 3,8 miljoona euroa. Dentsun sisältömarkkinointipalveluja johtaa Lauri Karolainen ja kokemuksellisesta markkinoinnista vastaa Johanna Joutsen.

Sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media ja kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG ovat jo aiemmin fuusioituneet Dentsu-konserniin. Mainostoimisto Isobar Finland Oy:n fuusio tapahtuu vuoden 2022 aikana, Isobarin kuitenkin säilyessä omana brändinään Dentsun ohella.

Share: