Brand ID:n omistus vaihtui
Viestintätuotteita valmistavan Brand ID:n omistus on vaihtunut. Yhtiön toimitusjohtaja Juha Heljakka on ostanut Tactic Games Oy:ltä osake-enemmistön. Tactic Games jää osakkaaksi yhtiöön 30 prosentin omistuksella.
Kaupalla halutaan tiedotteen mukaan turvata Brand ID:n pitkän tähtäimen kehittäminen sekä kasvu visuaalisen brändiviestinnän tuotteiden ja ratkaisuiden valmistajana. Brand ID:llä on 65 työntekijää, ja yhtiön liikevaihto on yli 7 miljoonaa euroa. Yhtiön päätoimipaikka on Porissa ja muut toimipaikat Tampereella sekä Helsingissä.
Brand ID valmistaa visuaalisen brändiviestinnän tuotteita teollisuuden, brändien ja kaupan tarpeisiin. Yhtiö on viime vuosina uudistanut eri ketjujen satoja myymälöitä visuaaliselta ilmeeltään. Brand ID:n ratkaisuilla ja tuotteilla brändätään monia merkkituotteita, mm. Philipsin partakoneita ja Volvon maanrakennuskoneita. Viennin osuus yhtiön liikevaihdosta on merkittävä, ja kasvua haetaan kotimaan lisäksi viennistä.
Kaikki alkoi Kimble-pelistä
Tehtyä kauppaa voidaan ajatella sukupolvenvaihdoksena, koska Juha Heljakan isoisä aloitti 1967 Kimble -pelin valmistuksen, josta myös Brand ID:n painotoiminta sai alkunsa.
– Uusien ja ennakkoluulottomien tuotteiden kehittäminen on avainasemassa, jotta menestymme yhdessä asiakkaittemme kanssa jatkossakin, Heljakka toteaa.
Tactic on kansainvälisesti tunnettu, pelejä tekevä perheyhtiö, joka toiminta alkoi Kimblen valmistuksesta.
Juha Heljakka on myös Vaajakoskella toimivien Printcenter ja PC Production -yhtiöiden toimitusjohtaja.