Mediamainonnan kasvu hidastunut
Mediamainonnan kasvu on hidastunut kesällä, mutta mainonta kasvaa edelleen. Elokuussa mainonnan määrä kasvoi 2,8 % viime vuoteen verrattuna. Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät eniten finanssialan, matkailun ja liikenteen, pukeutumisen ja kosmetiikan mainostajat.
Mainontaansa vähensivät elokuussa öljy- ja energiayhtiöt, rakennusala, autoala ja lääkkeiden myyjät. Myös avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni tuntuvasti.
Mediaryhmistä mainonnan määrä laski aikakauslehdissä, sanomalehdissä sekä televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli kasvussa. Printtimedioista kaupunki- ja noutolehdet pääsivät selvään kasvuun.
Kumulatiivisesti tänä vuonna eniten ovat kasvaneet elokuvamainonta, ulkomainonta ja verkkomedia. Tiedot perustuvat Kantar TNS Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.