Stadionin istuimet -mainos sai Kultajyvän
Mark Kustannus Oy:n ja MARK Suomen Markkinointiliiton järjestämän Kultajyvä 2016 -kilpailun nimikkopalkinnot veivät Vepsäläisen “Vepsäläinen: Stadion-istuimen lanseeraus” ja Metsä Woodin “Why Not Wood”.
Vepsäläisen mainoskampanjassa tarjottiin Stadionilta poistetuista istuimista tuunattuja istuimia. Vepsäläisen mainoksen suunnittelivat Hasan & Partners ja Cassius. Metsä Woodin juliste oli niin ikään Hasan & Partnersin käsialaa.
Metsä Woodin juliste sai lisäksi yleisön suosikin Rautajyvä-palkinnon, jonka valitsivat Kärkimedia-lehtien lukijapaneelit.
Tuomaristo jakoi tänä vuonna yhteensä kaksi Kultajyvää ja seitsemän Hopeajyvää. Tuomariston puheenjohtajana toimi MARKin toimitusjohtaja Lauri Sipilä. Hänen lisäkseen tuomaristossa istuivat Valion brändi- ja markkinointijohtaja Hanna Hiekkamies, Hasan & Partnersin senior creative Ossi Honkanen, Bernerin markkinointipäällikkö Satu Laakso sekä copywriter Jussi Turhala.
Kultajyvä-kilpailu oli järjestyksessä jo viideskymmenes.