Mainosmarkkinat supistuivat eniten Suomessa
Mainosmarkkinat supistuivat alkuvuonna kaikissa Pohjoismaissa, mutta Suomessa pudotus oli jyrkintä. Suomessa mainoseurot vähenivät tammi-kesäkuussa peräti 8 prosenttia, kun muissa Pohjoismaissa pudotus oli 0,1 – 3,9 prosenttia.
Tutkimuslaitos IRM:n mukaan Pohjoismaiden mainosmarkkinat supistuivat alkuvuonna edellisestä vuodesta 1,9 prosenttia ja olivat 4,8 miljardia euroa. Paikallisissa valuutoissa supistumista tapahtui kaikissa maissa. Norjassa pudotus oli vain 0,1 prosenttia, Tanskassa 3 ja Ruotsissa 3,9.
Suomessa mainontaan myös käytettiin vähiten rahaa. Norjassa mainoseurot asukasta kohti olivat alkuvuonna 260 euroa, Ruotsissa 189, Tanskassa 177 ja Suomessa vain 130 euroa.