Ilkka-Yhtymä investoi nyt kasvuun
Viime vuonna Alma Median suuren osakepottinsa myynyt Ilkka-Yhtymä investoi nyt tuottavaan kasvuun. Toimitusjohtaja Olli Pirhosen mukaan yrityksen tavoitteena on kääntää liikevaihdon kehitys merkittävään kasvuun Alma Mediasta vapautuneilla varoilla.
Maakuntalehdet Ilkka ja Pohjalainen muuttuivat tabloidiksi maaliskuussa 2018. Pitkään odotettu muutos otettiin Pirhosen mukaan hyvin vastaan lukijoiden keskuudessa ja muutos terävöitti myös omia toimintatapoja. Digitaalisen julkaisutoiminnan kehitystoimet jatkuivat myös, ja nyt jo noin puolet tilaajista ovat kirjautuneet digitaalisten palveluiden käyttäjiksi.
– Panostamme digitaalisiin tuote- ja palvelukanaviin. Kaikki sisällöt, tuotteet ja palvelut tuotetaan suoraan digitaaliseen muotoon ja ne julkaistaan maksaville tilaajille nopeasti. Analysoidun tiedon käyttöä tehostetaan ja nopeutetaan kaikessa päätöksenteossa, Pirhonen sanoo tilinpäätöstiedotteessa.
Kasvuun panostettiin heti vuoden 2019 alussa. Ilkka-Yhtymä-konserniin kuuluva I-Mediat Oy lähti helmikuussa uudelle liiketoiminta-alueelle ostamalla osake-enemmistön kasvuvaiheessa olevasta vaikuttajamediatoimisto somessa.com Oy Ab:sta. Kauppa toteuttaa konsernin strategista linjausta kasvattaa markkinointipalveluiden valikoimaa.