Kansikisa

Osallistu ainutkertaiseen Print&Media-lehden kansikuvakilpailuun!

No niin. Let’s go! Tässä tehtävä: Suunnittele Print&Median kesäkuun lehteen kansi teemalla ”Kasvu”. Miten sinä kuvaisit kasvua? Mistä elementeistä ja väreistä se koostuu? Onko se jopa sarjakuvan muodossa? Suosittelemme käyttämään suunnittelun ideapankkinasi omaa vilkasta mielikuvitustasi, sillä se on paljon veikeämpi kuin esimerkiksi kuvapankit 🙂

Entä miksi järjestämme tämän kilpailun? Koska tiedämme, että teillä lukijoilla riittää luovuutta meillekin asti. Ja nyt houkuttelemme sen esiin! Olemme myös pitkään halunneet säväyttää ja tehdä tyhjän kannen – nyt vihdoinkin saimme mielestämme kivan ja osallistavan idean siihen.

Kesäkuun kasvu-teemaisessa lehdessä, johon voittajakansi siis tulisi, haastattelemme yrityksiä, jotka ovat pystyneet kasvamaan poikkeusajasta huolimatta. Mitä nämä yritykset ovat tehneet toisin? Käsittelemme myös mitkä ovat poikkeusajan jälkeisiä potentiaalisia nousukauden kasvutuotteita ja -palveluita. Ja miten poikkeusaika on vaikuttanut yrityskulttuuriin ja yksilöiden henkiseen kasvuun? Kasvua monesta näkökulmasta siis.

Kannen toteutustekniikka on vapaa. Käytä vapaasti ja rohkeasti luovuuttasi ja välineitä: tusseja, puuvärejä, vahavärejä, vesivärejä, hiiltä tai vaikka punajuurta – mitä ikinä keksitkään. Leikkaa, liimaa ja askartele, jos siltä tuntuu. Voit toteuttaa myös Print&Median logon haluamallasi tavalla, mutta logon muodon ja koon on säilyttävä mallin mukaisena. Huomioithan suunnittelussa myös sen, että me Print&Median kynäniekat sijoittelemme teoksesi päälle sopiviin paikkoihin toimituksellista sisältöä, kuten otsikoita. Jätä siis meillekin vähän tilaa.

Ohjeet suunnitteluusi

Kansikuvatoteutuksen voit tehdä kolmella tapaa:

1. Tee toteutus suoraan postilaatikostasi tipahtaneen lehden kanteen haluamallasi tekniikalla.

2. Tulosta kannen taittopohja täältä  ja tee suunnitelmasi tulosteeseen.

3. Tallenna kannen taittopohja tietokoneellesi täältä  ja tee suunnitelmasi tietokoneella suunnitteluohjelman avulla. Käytäthän tällöin CMYK- tai RGB-värejä ja mahdollisissa kuvissa vähintään 300 dpi:n resoluutiota. Muista tehdä kansiaineistoon 3 mm leikkausvarat. Kansikuvan raakakoko on A4 eli 210 x 297 mm.

Yksin tai yhdessä – voittaja/voittajat palkitaan

Voit osallistua kilpailuun yksin tai suunnitella kansikuvan yhdessä ystäväsi tai kollegasi kanssa. Osallistua voi kuka tahansa. Voittajaksi valikoituu teos, joka hurmaa raadin ja erottuu edukseen – kasvuteemaa unohtamatta. Raatina toimii Print&Median tekijätiimi.

Paras kansiehdotus pääsee Print&Median kesäkuun numeron kanteen ja suunnittelijasta tehdään haastattelu samaiseen numeroon (mikäli se vain passaa). Voittaja saa lisäksi 500 euron lahjakortin joko Verkkokauppa.comiin tai vaihtoehtoisesti voittaja voi valita hyväntekeväisyyskohteen, johon summa lahjoitetaan.  Voittajakannen lisäksi myös muut näyttävimmät kansiehdotukset esitellään lehdessä, verkossa (pmlehti.fi), uutiskirjeessä ja Print&Median somekanavissa.

Näin osallistut

Toimita valmis kansiehdotuksesi 10.5. mennessä jollakin seuraavista tavoista:

1. Sähköpostitse painokelpoisessa PDF-muodossa osoitteeseen toimitus@pmlehti.fi.

2. Skannattuna vähintään 300 dpi resoluutiolla osoitteeseen toimitus@pmlehti.fi.

3. Postitse osoitteeseen Print&Media Publishing Oy Eteläranta 10, 00130 Helsinki ja kuoreen merkintä ”Kansikuvakilpailu”.

Olisi myös erityisen toivottavaa, jos voit toimituksen yhteydessä kertoa myös: mistä ideasi kanteen lähti, mitä tekniikoita käytit ja mitä haluat kansikuvalla kertoa. Mikäli kannessa on kuvia, mainitsethan kuvaajan.

Kansikisan voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti 20.5. mennessä. Kilpailun järjestää Print&Media Publishing Oy.

Onnea matkaan 🙂

Kysyttävää

Mikäli kilpailusta tai ohjeista herää kysyttävää, olethan yhteydessä Piia Harjulaan, puh. 050 360 4461 tai piia@pmlehti.fi.

Print&Media pidättää oikeuden olla julkaisematta kilpailutyötä kannessaan, mikäli katsomme, että mikään vastaanotetuista töistä ei sovellu kanteen. Tällaisia ovat mm. Print&Median arvojen vastainen viestintä tai laadultaan liian heikkolaatuinen aineisto (esim. resoluutio liian matala).