Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Mainoshervalle Platinum on täsmähankinta

17.6.2022 14:30Uutiset » Advertoriaalit

Huom! Tämä on KTA-Yhtiöt Oy:n maksullinen advertoriaaliartikkeli.

Mainoshervan uuden Platinum-suurkuvatulostimen äärellä Riikka Sarasto ja Pasi Herva.

Valtakunnallisesti toimiva pirkanmaalainen Mainosherva Oy toteuttaa yritysilmeitä muun muassa myymälöihin. Toteutuksien tuotantoon yritys hankki uutta rautaa KTA-Yhtiöiltä.

Haastattelimme Pasi Hervaa, yhtä yhtiön omistajista. Kertoisitko ensin mitä Mainosherva pääasiassa tekee?
– Mainosherva Oy on valtakunnallinen yritysilmeen toteuttaja, pääasialliset tuotteet ovat myymälämiljöön toteutukset, mainosteippaukset ja valomainokset. Asiakkaitamme ovat vähittäiskaupat ja ketjumaisesti toimivat yritykset, mutta teemme myös yksityisyrityksille.

Mainoshervan pääpaikka on Pirkkalassa, mutta toimitte ympäri Suomea. Miten pystytte siihen? 
– Meillä on projektinhoidon osaaminen korkealla tasolla ja olemme onnistuneet verkostoitumaan 38 vuoden aikana hyvin. Meidän asiakkaamme sijaitsevat ympäri Suomea ja siksi meillä on yhteistyökumppaneina ammattitaitoisia asentajia ympäri Suomea. Toki meillä on myös palkkalistoilla omia asentajia ja hyvä kalusto, jotka liikkuvat tarpeen mukaan.

Pasi Herva johtaa Mainoshervaa menestyksellä.

Teitte alkuvuodesta isoja laiteinvestointeja. Taloonne tuli Platinum Q2 -suurkuvatulostin ja samalla Caldera-rip. Onnittelut! Oliko investointi pitkä projekti?
– Kiitos. Investointitarve oli ollut jo muutaman vuoden olemassa, mutta erilaisten vaihtoehtojen kartoitus ja meidän tavoitteemme tälle investoinnille eivät osuneet kohdilleen, kuin vasta nyt. Calderan maailmaan siirtyminen päätettiin jo aiemmin, mutta päätettiin tehdä se nyt laiteinvestoinnin yhteydessä. Meillä Caldera miellettiin enemmän ammattilaisen työkaluksi kuin Onyx.

Miksi päädyitte ostamaan juuri tämän Platinum Q2-mallin?
– Meillä oli selvä tavoite, että laite on UV-hybridi tietystä kokoluokasta, tulostusnopeudesta sekä laadusta. Myös laitteen hankintahinta sekä käyttökustannukset olivat merkittävässä roolissa, koska tulostusmarkkinoilla on kova kilpailu ja tuotteiden hinnoittelu on sen mukaista. Laitteella on kuitenkin käytännössä vain käyttöarvo. Tulostaminen on vain yksi osa-alue meidän toiminnassa ja sen ympärille pitää tuoda muuta lisäarvoa, joka on asiakkaille tärkeää. Lisäarvo tekee toiminnasta kannattavaa.

Onko laitteessa esim. teknisesti jotain, joka erityisesti vakuutti?
– Q2 antoi mahdollisuuden vaikuttaa laitteen kokonaisuuteen, esimerkiksi millaiset ja kuinka monta tulostuspäätä koneeseen asennetaan jne. Päädyimme valitsemaan 2x CMYK,lm,lc,white, jotta saadaan lisää vauhtia laadusta tinkimättä.
– Halusimme monipuolisen UV-hybridilaitteen, jolla voi tulostaa lähes mille materiaalille tahansa, myös ohuille levymateriaaleille ja rullalla oleville materiaaleille. Kaikki se, mitä myymälämiljöiden rakentamisessa tarvitaan tulostuksen osalta, pitää pystyä tuottamaan ko. laitteella.

Onko teillä ollut ennestään vastaavaa tuotantoa, jota Platinumilla voidaan tehdä? Vai tuoko se tarjontaan jotain kokonaan uutta? 
– Meillä on ollut UV-hybridi käytössä jo useita vuosia eli kyse ei ollut lisäinvestoinnista vaan laitteen uusimisesta nykyaikaisemmaksi.

Millaisia tavoitteita teillä on investointien myötä? Esim. tarvitsetteko investointien tueksi paljon uusia asiakkaita vai onko kysyntää paljon myös nykyisissä?
– Uusia asiakkaita halutaan ilman muuta lisää ja toivotamme kaikki tervetulleiksi tekemään yhteistyötä kanssamme. Olemme kasvussa oleva yritys, mutta kasvun on oltava kannattavaa. Laatu ja toimitusvarmuus on meille todella tärkeä asia. Uskomme, että tämä investointi pitää laadun ja  toimitusvarmuuden edelleen korkealla tasolla.

Laitteet ja ohjelmiston myi teille KTA-Yhtiöt. Oliko KTA:n toimintatavoissa jotain, mikä erityisesti vakuutti teidät?
– Olemme saaneet KTA yhtiöltä hyvää ja asiantuntevaa palvelua, niin myynnistä, asennuksista kuin koulutuksestakin. Tarvikkeiden, kuten värien, toimitukset ovat sujuneet sovitulla tavalla. Heiltä saatu tuki ja palvelu on ollut erinomaista.

Millaiset tuotteet ovat nähdäksesi yleisesti kasvussa toimialalla?
– Tällä hetkellä tulostuslinjalla kulkee magneettivuotaa, jonka kulutus on suuressa kasvussa. Ylipäätään sisustamiseen liittyvät printit ovat kasvussa. Nyt printataan laattakuvioita, puujäljitelmiä, betonia ja vastaavia huomattavasti enemmän kuin takavuosina.

Mainosherva tekee paljon erilaisia opasteita. Myös erilaiset sisustustuotteet ovat kasvussa.

Miltä markkinatilanne kaiken kaikkiaan tällä hetkellä näyttää?
– Maailman meno on ollut viime vuosina, ja tälläkin hetkellä, hyvin poikkeavaa verrattuna aikaisempaan. Juuri nyt on vaikeaa tehdä mitään ennusteita tulevasta. Epävarmassa tilanteessa on hyvä keskittyä siihen mitä on ja tehdä se hyvin. Tämä kantaa hedelmää myös tulevaisuuteen.
– Meillä on onneksi hyvä tilauskanta. Projektit ovat menneet odotetusti hyvin ja asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla, joten keskitymme siihen missä olemme hyviä, sekä kehitämme toimintaamme vielä paremmaksi.

Platinum-tulostimen luona operaattori Riikka Sarasto ja tuotantojohtaja Pietu Salonen.

 

Kysy lisätietoa Platinum- ja Caldera-tuotteista KTA-Yhtiöistä:
kta@kta.fi tai puhelimella 09 759 071.

 

Array
Share: